روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

اخذ مجوز ۲۹ پروژه توریسم دریایی به ارزش هزار میلیارد تومان

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مجوز ایجاد ۲۹ پروژه توریسم توریسم دریایی در کشور با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۴۶

اخذ مجوز ۲۹ پروژه توریسم دریایی به ارزش هزار میلیارد تومان

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تاکنون برای آغاز به کار ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی و ساحلی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در هفت استان ساحلی کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، موافقت اصولی صادر شده است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با حجم سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود، بیان داشت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها در نهایت برای چهار هزار و ۴۲۶ نفر در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

تجری خاطرنشان ساخت: از مجموع ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی دارای موافقت اصولی، ۳۴ پروژه در استان هرمزگان، ۲۷ پروژه در استان گیلان، ۲۵ پروژه در استان مازندران، ۲۳ پروژه در استان گلستان، ۲۰ پروژه در استان بوشهر و سه پروژه در استان سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای اجرایی شدن سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر توسعه توریسم دریایی و ساحلی در نوار ساحلی شمالی و جنوبی کشور، از مجموع ۱۳۲ پروژه مذکور تا کنون مجوز ایجاد ۲۹ پروژه توریسم دریایی صادر شده است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی خواهند شد، گفت: حجم سرمایه‌گذاری ۲۹ پروژه مذکور بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس از مجموع  پروژه‌های مذکور، ۱۳ پروژه به استان گیلان،  پنج پروژه به استان بوشهر، پنج پروژه به استان گلستان، چهار پروژه به استان مازندران، یک پروژه به استان هرمزگان و یک پروژه به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بر‌اساس برآورد‌های صورت گرفته با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های توریسم دریایی مذکور در مجموع برای ۷۳۴ نفر اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: پروژه‌های مذکور به ایجاد امکانات مختلف مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی از جمله رستوران دریایی و ساحلی، هتل دریایی و ساحلی، کلوپ‌های تفریحی، مراکز تفریحات دریایی و ... اختصاص دارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: ایجاد این مراکز گردشگری زمینه ساز ورود هر‌چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق این مهم در صنعت توریسم کشور باشیم.

تجری خاطرنشان ساخت: مجوز ایجاد ۱۰۳ پروژه توریسم دریایی دیگر که دارای موافقت اصولی هستند پس از انجام بررسی‌های کارشناسی به ترتیب اولویت صادر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار