روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

ایجاد ۳ مرکز بازسازی ذخایر میگو و ماهیان دریایی در ساحل خلیج فارس

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر میگو و ماهیان دریایی در استان هرمزگان، گفت: با بهره برداری از این مراکز امکان ایجاد ۳۰۰ میلیون قطعه انواع بچه میگوی بومی و ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهیان دریایی فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۹۰۸

 

ایجاد ۳ مرکز بازسازی ذخایر میگو و ماهیان دریایی در ساحل خلیج فارس

ناصر کرمی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در سفر دور اول ریاست جمهوری به استان هرمزگان و با توجه به تأکید و توجه اهداف محور‌های دولت مردمی به امر توسعه مراکز بازسازی ذخایر، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر میگو و ماهیان دریایی مصوب شد.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بخشی از اعتبارات مربوطه به سفر در سال گذشته تخصیص و از این محل برای طراحی و ساخت سه مرکز مربوطه مشاور انتخاب شد.

وی خاطرنشان ساخت: گروه مشاور مذکور هم اکنون در حال مطالعه، طراحی و ساخت مراکز بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و میگو در سه مرکز متفاوت است.

کرمی راد در خصوص مناطق انتخاب شده برای ایجاد این سه مرکز و ظرفیت آن‌ها گفت: منطقه لافیک واقع شهرستان جاسک برای تولید ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگوی بومی و پنج میلیون قطعه انواع بچه ماهیان دریایی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: همچنین منطقه گمبرون غربی واقع در جزیره قشم برای احداث مرکز بازسازی ذخایر ماهیان دریایی با ظرفیت پنج میلیون قطعه در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران، یادآور شد: همچنین منطقه بوستانه واقع در شهرستان بندر لنگه برای احداث مرکز بازسازی ذخایر میگو به ظرفیت ۱۵۰ میلیون قطعه و ماهیان دریایی به ظرفیت پنج میلیون قطعه انتخاب شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: همچنین از محل توسعه سواحل مکران ایجاد یک مرکز بازسازی ذخایر ماهیان دریایی با ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه واقع در بندر پزم مصوب و در حال پیگیری دریافت اعتبارات مورد نظر برای احداث آن هستیم.

کرمی راد، اذعان داشت: با بهره برداری از این مراکز بازسازی و ذخایر ماهیان دریایی، امکان ایجاد ۳۰۰ میلیون قطعه انواع بچه میگوی بومی و ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهیان دریایی فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار