۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
پنجمین نشست هیئت اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری برگزار شد؛

پیشنهاد ارائه «سند دریایی» جهت تصویب در سازمان همکاری شانگهای

پیشنهاد ارائه «سند دریایی» جهت تصویب در سازمان همکاری شانگهای
پنجمین نشست هیئت اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با محوریت بررسی چالش‌ها و آسیب‌شناسی حوزه حمل‌ونقل دریایی و نیز توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۸۴۱
به گزارش مانا، پنجمین نشست هیئت اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران و مسئولان جامعه دریایی و بندری کشور در محل این سازمان برگزار شد.
 
ارائه نقطه نظرات حاضرین در خصوص توسعه حمل‌و‌نقل دریایی کشور با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بحث پیرامون چالش‌ها و آسیب شناسی حوزه حمل‌و‌نقل دریایی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
 
سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد ارائه «سند دریایی» جهت تصویب در سازمان همکاری شانگهای به عنوان معاهده جدید را در نشست مذکور مطرح کرد و نظرات اعضا در خصوص این سند و چگونگی آن اخذ شد.
 
جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این نشست، عنوان کرد: قبل از اینکه یک سند ایجاد شود نیازمند شناخت است و خلاصه آن باید تببین شود و جامعه دریایی و بندری با موضوع آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: باید بدانیم ظرفیت سازمان همکاری شانگهای چیست و فعالیت‌های مربوطه در بستر جاری مدنظر قرار گیرد.
 
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در پیمان سازمان همکاری شانگهای به حوزه جاده و ریل پرداخته شده بود اما در حوزه دریا مسئله‌ای مطرح نشده است، عنوان کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد تا در حوزه دریایی نیز ورود کنیم تا در صورت شناسایی ظرفیت در صورت امکان از پتانسیل موجود استفاده کنیم.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار