روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
معاون شیلات استان بوشهر خبر داد:

کاهش ۱۷ درصدی صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌ کل شیلات استان بوشهر از صید ۴۴۰ تُنی میگو در استان خبر داد و گفت: این میزان میگو در ۱۰ روز گذشته صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۶۸۰۱

کاهش ۱۷ درصدی صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر بیژن ساسانی‌پور با بیان اینکه صید میگو در آب‌های استان از ۱۷ مرداد آغاز شد اظهار داشت: تا تاریخ ۲۷ مرداد شناور‌های مجاز استان بوشهر ۴۴۰ تُن میگو از خلیج فارس صید کردند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر افزود: برای ۴۶۰ فروند لنج و بیش از ۵۸۰ قایق مجوز صید میگو صادر شده است.

وی اضافه کرد: میزان صید میگو در ۱۰ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر مهمترین تهدید‌های زیستگاه‌ها و ذخایر دریایی را صید غیرمجاز، غیراصولی و قاچاق دانست و بیان کرد: بر‌اساس سرشماری سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۸۲۲ فروند شناور غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر به محیط زیست و گونه‌های دریایی آسیب می‌زنند.

ساسانی‌پور افزود: برای کاهش صید‌های غیرمجاز همکاری‌هایی میان شیلات، مرزبانی و نیروی دریایی سپاه وجود دارد و تا ۹ شناور در روز نیز توقیف و تحویل مقام‌های قضایی می‌شود.

وی زمان ممنوع صید میگو را نتیجه تحقیقات پژوهشکده میگو دانست و اضافه کرد: بر‌اساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور، برآورد امسال برای استان بوشهر صید نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ تُن همانند سال گذشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار