روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

افتتاح ۶ طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افتتاح ۶ طرح پرورش ماهی در قفس در هفته دولت خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت تولید ماهی پرورشی یک‌هزار و ۹۷۳ تن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۷۸۹

افتتاح ۶ طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به تولید پرورش آبزیان در استان بوشهر اظهار داشت: پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد و تولید این محصولات در حال افزایش است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ پروژه شیلات در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: شش پروژه شیلات تولید ماهی سی‌باس در قفس، استخر‌های پیش ساخته و بتنی با ۱۷۶.۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با بهره‌برداری از آنها، برای ۱۵۴ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و یک‌هزار و ۹۷۳ تُن به ظرفیت تولید ماهی پرورشی افزوده خواهد شد.

امینی از آغاز عملیات اجرایی سه پروژه شیلات دیگر نیز در بخش آبزی پروری شامل تولید مولدین عاری از بیماری خاص میگو، پرورش ماهی در استخر بتنی و تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با سرمایه گذاری ۱۱۷.۲ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

وی ادامه داد: اداره کل شیلات، با توجه به ضرورت استفاده بهینه از منابع آب‌های ساحلی و دریایی، پرورش ماهی در قفس و همچنین به‌منظور اشتغال‌زایی در بخش روستا‌های ساحلی پرورش ماهی در استخر‌های پیش ساخته و بتنی را نیز در دستور کار خود دارد که امسال همانطور که بیان شد سه طرح از این پروژه‌ها به بهره‌برداری و یک طرح هم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار