روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

به‌ آب‌اندازی نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور در بندر امام خمینی

سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین شناور ایربوت در کشور به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و تحت نظارت مؤسسه رده‌بندی و کارشناسان این اداره کل طراحی و در یارد اروندان ساخته و به آب انداخته شد.
کد خبر: ۹۶۷۸۱
به‌ آب‌اندازی نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور در بندر امام خمینی
 
 به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری افزود: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ۲۵ مرداد ماه فرایند به آب اندازی و انجام آزمایش‌های اولیه با موفقیت صورت گرفت.
وی در تشریح ویژگی‌های فنی این دستاورد متخصصان داخلی کشور گفت: شناور مذکور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل پنج سرنشین به همراه دو برانکارد، به همت یک شرکت داخلی و با اتکا بر توان  نیروی‌های متخصص، مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی طراحی و اجرایی شد.
وی همچنین افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم‌عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید.
در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیرو‌های انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار