هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

افزایش ۲۱ درصدی تردد شناور‌ها در بندر سجافی هندیجان

مدیر بندر و دریانوردی سجافی هندیجان از افزایش ۲۱ درصدی تردد شناور‌های تجاری در بندر سجافی در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۵۵

افزایش ۲۱ درصدی تردد شناور‌ها در بندر سجافی هندیجان

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، امرالله درویشی افزود: در این مدت ۱۳۸ شناور تجاری بومی حامل کالا در بندر سجافی تردد کردند که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه داشته است.

وی گفت: در چهارماهه امسال بیش از ۱۵ هزار تُن کالا در بندر تجاری سجافی هندیجان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

درویشی اظهار داشت: بندرسجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالا‌هایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو و منسوجات و  همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد، افزود: نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناور‌ها در زمینه ورود کالا‌های ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای نیرو‌های بومی و اهالی منطقه شده است.

بندر تجاری سجافی در ۳۷ کیلومتری شهرستان ساحلی هندیجان با ۳ پست اسکله به طول ۱۰۵ متر، آبخور اسکله ۳ متر و به مساحت ۳۴.۲ هکتار و دو هزار متر مربع انبار سرپوشیده و شش هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار