روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

تولید ۱۰۴ هزار مترمکعب آب شرب بوشهر از طریق شیرین سازی آب دریا

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید آب شرب استان از تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا به ۱۰۱ هزار تا ۱۰۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.
کد خبر: ۹۶۶۷۱

تولید ۱۰۴ هزار مترمکعب آب شرب بوشهر از طریق شیرین سازی آب دریا

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه قبل از استقرار دولت سیزدهم ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر ۳۰ هزار مترمکعب بود اظهار کرد: اکنون با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن نیمه تمام  ظرفیت تولید آب شرب از این تأسیسات به ۱۰۱ هزار تا ۱۰۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح یکی از بزرگترین آب‌شیرین‌کن‌ها "مپنا" در ساحل بوشهر در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر در اسفند ماه گذشته گفت: پس از آن واحد‌های جدید شیرین سازی آب دریا به دستور دولت در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت از این تصمیمات و طرح‌ها حمایت ویژه می‌کند اضافه کرد: اکنون با ظرفیت تولید ۱۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز طرح‌های جدید شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر آغاز شده است.

محمدی‌زاده یکی از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در بوشهر را به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در نیروگاه اتمی بوشهر دانست و اضافه کرد: این طرح به دستور رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شد و با سرکشی از آن اکنون کارگاه این طرح فعال و پر کار است که ان‌شاء‌الله حداکثر تا دو سال آینده به مدار تولید می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حوزه تأمین آب اقدامات اساسی در استان بوشهر انجام شده و امیدواریم تا سال‌های آینده تا پایان دولت سیزدهم حداکثر تا آماده شدن سد‌ها و تأسیسات آب‌شیرین‌کن، استان بوشهر در موضوع آب به خودکفایی و استقلال کامل می‌رسد و مشکل اصلی این استان حل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار