روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

گرمای شدید، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمیا بسیار شدید و هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی در متاطق ساحلی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۵۵

گرمای شدید، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گرمای شدید بالای ۵۰ درجه بالای صفر همچنان پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه گرمای شدید و نفسگیر مشکلات زیادی را در روند زندگی عادی ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به وجود آورده است نسبت به بیماری گرمازدگی در این مناطق هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، انتظار می‌رود همچنان گرمای شدید در مناطق ساحلی خوزستان حکم‌فرما باشد از این رو توصیه می‌شود شهروندان از تردد در ساعات ظهر خودداری کنند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست مصرف برق خود را مدیریت کنند و در ساعات پیک مصرف برق، از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

در پی حاکم شدن گرمای شدید در مناطق ساحلی خوزستان، صد‌ها جوان و نوجوان در مناطق ساحلی خوزستان، به رودخانه‌های کارون، بهمنشیر و اروندرود اقدام به آبتنی کردند تا از شدت گرما و گرمازدگی در امان بمانند.

در سه روز اخیر هزاران شهروند شهر‌های ساحلی خوزستان برای گذراندن تعطیلات و فرار از گرما به شهر‌های کوهستانی و سردسیر سفر کردند.

با وجود تعطیلات سه روزه، فعالیت بندری بنادر خوزستان بدون وقفه ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار