روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا بیش از ۲ متر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش موج دریا تا بیش از ۲ متر در خلیج‌فارس و سواحل استان خبر داد و گفت: هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر تا جمعه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۶۵۳

افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا بیش از ۲ متر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان تا ۱۳ مرداد اظهار داشت: نوع مخاطره این هشدار دریایی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا تا بیش از ۲ متر است.

وی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس را از جمله مخاطره هشدار دریایی سطح نارنجی دانست و بیان کرد: خطر غرق شدن شناور به‌ویژه سبک و نیمه‌سنگین، شناگران، و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی از دیگر مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر خودداری تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی گفت: در این وضعیت از شنا در سواحل استان بوشهر پرهیز شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه تا جمعه شب با وزش باد نسبتاً شدید شمالی روی دریا، سواحل استان بوشهر مواج است افزود: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر امروز تا ۱۲۰ سانتیمتر دانست و بیان کرد: از امشب ارتفاع موج دریا تا ۲۱۰ سانتیمتر در سواحل استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار