روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر خبر داد:

توقیف ۴ فروند شناور متخلف در استان بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف چهار فروند شناور متخلف صید آبزیان در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۴۸

توقیف ۴ فروند شناور متخلف در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ غلامی با اشاره به اجرای دریابست از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه سال جاری براساس تأکیدات مدیرکل شیلات استان و خواسته جامعه صیادی استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال تشدید و افزایش بیش از پیش برخورد با صید غیر‌مجاز هستیم و هیچ گونه ملاطفت و مماشعاتی با خاطیان و متخلفین حوزه صید و صیادی وجود ندارد.

وی با تأکید بر برخورد با صید غیرمجاز در خلیج فارس در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان در زیستگاه‌های مختلف دریایی گفت: به دنبال تشدید و افزایش بیش از پیش برخورد با صید غیر‌مجاز هستیم و با خاطیان و متخلفین حوزه صید و صیادی در خلیج فارس برخورد قاطع می‌شود.

سرهنگ غلامی از شناسایی چند شناور صید غیرمجاز در استان بوشهر خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری و مبارزه با صید غیر‌مجاز میگو توسط شناور‌های متخلف عوامل گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در خلیج‌فارس محدوده شهرستان تنگستان و دیّر تعداد چهار فروند قایق بدون هویت را به علت تخلف صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات و صید ممنوعه ترال توقیف کردند.

وی به کشف صید غیرمجاز از این چهار شناور پرداخت و توضیح داد: مقدار ۶۲ کیلوگرم میگو، ۲۲ جفت تخته، تور، طناب و دیرک صید ترال قایق، به ارزش یک میلیارد ریال از این چهار فروند شناور متخلف کشف و توقیف شد.

وی همچنین افزود: پرونده تخلفاتی برای این شناور‌ها تشکیل و برای سیر مراحل قضایی به مرجع قضایی ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر تأکید کرد: با توجه به اجرایی شدن طرح دریابست شناور‌ها اکیداً از رفتن به دریا برای صید آبزیان خودداری کنند، در صورت مشاهده توسط عوامل گشت، شناور متخلف تا پایان فصل صید میگو توقیف می‌شوند.

غلامی با بیان اینکه ذخایر آبزیان دریایی انفال است و همه ما در حفظ و نگهداری آن برای نسل آینده مسئول هستیم از جامعه صیادی و مردم درخواست می‌شود تا با پیروی از قانون برای حفظ این ذخایر ارزشمند خلیج فارس با یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر همکاری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار