روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

کسب رتبه اول صید کشور توسط استان هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از کسب رتبه اول صید کشور توسط استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان در صید اصولی و مسئولانه و با تلاش جامعه صیادی غیور و زحمت‌کش استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۴۵

کسب رتبه اول صید کشور توسط استان هرمزگان
به گزارش مانا، مسعود باراني با اشاره اهميت صيد و صيادي در استان هرمزگان و ارتزاق بالغ بر 35 هزار خانوار هرمزگان با فعاليت صيد و صيادي تصريح كرد: هرمزگان با برخورداري از 20 بندر صيادي،22 موج شكن مردمي و بالغ بر 40 مركز تخليه صيد با حدود پنج هزار شناور صيادي در قالب 74 تعاوني صيادي جايگاه مهمي در صيد و صيادي كشور را به خود اختصاص داده است.

وي خاطر نشان شد بر اساس آمار و ارزيابي هاي صورت گرفته در كميته علمي آمار صيد سازمان شيلات ايران در سال 1401 استان هرمزگان موفق شده بالغ بر 321 هزار تن صيد انواع آبزيان، موفق به احراز رتبه اول صيد كشور شده است كه گامي مهم در تحقق شعار سال و منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)است.

باراني ضمن تقدير و تشكر از زحمات و تلاش هاي جامعه صيادي استان و همچنين سياست هاي ابلاغي دولت مردمي كه منجر به اين موفقيت شده است گفت: خوشبختانه با حمايت هاي سازمان شيلات ايران و استانداري هرمزگان گام هاي خوبي با پيگري شيلات هرمزگان در راستاي صيد و صيادي پايدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صيادي برداشته شده است.

مديركل شيلات هرمزگان افزود: ساخت و استقرار بالغ بر 1500 سازه زيستگاه مصنوعي در آبهاي استان، آغاز عمليات اجرايي سه مركز بازسازي ذخاير آبزيان(ميگو و ماهي بومي) ،برنامه ريزي جهت ساخت و استقرار بالغ بر سه هزار 500 سازه زيستگاه مصنوعي در شرق استان براي اولين بار، پيگري و رفع مشكل بيمه اي صيادان ، پيگيري سخت و زيان آور شدن شغل صيد و صيادي،انعقاد و اجراي تفاهم نامه مشترك درياباني و شيلات در راستاي حراست از منابع آبزيان و ... را از اهم اقدامات دولت مردمي با زحمات و حمايت ويژه مجموعه سازمان شيلات ايران، استانداري هرمزگان و پيگيري اداره كل شيلات استان خواند.

باراني پيگيري سياست هاي ابلاغي سازمان شيلات ايران، برگزاري دوره هاي آموزشي،تاكيد مستمر بر اجراي دقيق تقويم ممنوعيت صيد آبزيان، كنترل و پايش مديريتي صيدگاه هاي استان، تقويت يگان حفاظت منابع آبزيان شيلات هرمزگان، بازديد ها و عمليات ميداني در راستاي حفظ ذخايرآبزيان، پايش مستمر ذخاير آبزيان و صيد و صيادي، ارتقاي خدمات دهي به جامعه صيادي، تشويق صيادان به استفاده از روش هاي صيد اصولي نوين و استاندارد، ارتقاي همدلي و تعامل بين شيلات،جامعه صيادي و تشكل ها در راستاي صيد و صيادي اصولي و ... را از اهم اقدامات شيلات هرمزگان در راستاي ارتقاي صيد و صيادي و موفقيت استان در اخذ رتبه اول صيد كشور خواند.

وي با اشاره به اينكه هرمزگان با صيد بالغ بر 321هزار تن توانسته بيش از 44 درصد صيد آبهاي جنوب كشور را به خود اختصاص دهد افزود: همچنين استان هرمزگان با صيد بالغ بر 129 هزار تن سطح زي ريز توانسته رتبه اول صيد سطح زيان ريز كشور را نيز به خود اختصاص دهد.

 

مديركل شيلات هرمزگان عنوان كرد: ساردين ماهيان، متو ماهيان ، هوور،كوتر، گيش، هامور،شير، حلوا سياه،سارم، سوكلا، قباد،ميش ماهي، ميگو و... غالب تركيب صيد استان هرمزگان را تشكيل مي دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار