هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

احداث "آکواریوم ساحلی بندرعباس" با سرمایه گذاری بخش خصوصی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از احداث آکواریوم ساحلی بندر عباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۹۵

احداث

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه ساخت آکواریوم ساحلی بندرعباس به عنوان یکی از قابلیت‌های استان هرمزگان در جذب بیشتر گردشگران محسوب می شود، عملیاتی شدن این پروژه در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، این پروژه را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و پیشران در توسعه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: به همین منظور واگذاری ایجاد آن توسط بخش خصوصی مصوب شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، هم اکنون فقدان وجود آکواریوم ساحلی به عنوان یکی از زیرساختهای مهم استان در زمینه توریسم دریایی به شدت احساس می شود.

وی اذعان داشت: پروژه احداث آکواریوم ساحلی باید در محدوده آبهای ساحلی و شهری بندرعباس ایجاد شود تا دسترسی به آن راحت تر باشد و گردشگران بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: بدون شک ساخت آکواریوم ساحلی به عنوان بخشی مهم از زیرساختهای توریسم دریایی و ساحلی زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان سرمایه گذاری در ساخت آکواریوم ساحلی بندرعباس اعلام شده است، گفت: پس از انجام مطالعات در نوار ساحلی بندرعباس توسط سرمایه گذار و مشخص کردن زمین مورد نیاز جهت ایجاد آکواریوم ساحلی، زمین مورد نیاز جهت ایجاد آکواریوم ساحلی تخصیص خواهد یافت.

محسنی با اشاره به کلان بودن حجم سرمایه گذاری جهت ایجاد پروژه مذکور بیان داشت: 50 درصد از اعتبار مورد نیاز جهت احداث اکواریوم ساحلی بندرعباس در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

وی آکواریوم ساحلی بندرعباس را یکی دیگر از پروژه‌های پیشران استان اعلام کرد و گفت: استقرار در ساحل مرکز استان، سنخیت محلی با مشاغل اکثر ساحل نشینان، استقرار در پایتخت اقتصادی کشور، مهمان پذیر بودن و مزیت غالب دریا و ساحل در استان و بندرعباس از مزیت‌های این پروژه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اظهار داشت: فرصت‌ سرمایه گذاری مذکور در اراضی ملی واقع شده است و هدف از این کار تسریع روند واگذاری به سرمایه گذاران است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: علاوه بر این 40 پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آماده شده که مشخصات این فرصت‌ها به زودی اعلام می‌شود.

محسنی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این پروژه‌ مي‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار