روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

واگذاری مدیریت ۴ بندر صیادی به بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲

مدیر کل توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از واگذاری مدیریت چهار بندر صیادی به بخش خصوصی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با این اقدام تعداد بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی به ۵۰ بندر خواهد رسید.
کد خبر: ۹۶۴۵۴

واگذاری مدیریت ۴ بندر صیادی به بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به دنبال اعمال سیاست‌های سازمان شیلات طی سال‌های گذشته مدیریت بهره برداری چهار بندر صیادی در استان‌های ساحلی هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، مازندران و گیلان در چارچوب ضوابط قانونی به بخش‌های غیر‌دولتی واگذار شده است.

 مدیر کل توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از واگذاری مدیریت چهار بندر صیادی به بخش خصوصی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با این اقدام تعداد بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی به ۵۰ بندر خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در راستای واگذاری کار مردم به مردم و کوچک سازی بدنه دولت، واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر صیادی در استان‌های ساحلی کشور به بخش‌های غیردولتی در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: با توجه به حضور گسترده تشکل‌های صیادی در سواحل، اکثر بنادر صیادی به تعاونی‌های صیادی که اعضای آن از مالکان شناور‌های صیادی هستند، واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه علاوه بر کاهش نیاز این بنادر به نیروی انسانی دولتی به تعداد بیش از ۲۳۰ نفر، تمام هزینه‌های جاری این بنادر توسط بهره برداران تأمین شده است، گفت: این اقدام ضمن صرفه جویی در هزینه‌های دولت، نیاز نیروی انسانی مدیریت این بنادر که ۱۵ درصد نیروی انسانی مصوب را در اختیار دارند تا اندازه زیادی تامین کرده است.

واحدی با تاکید بر اینکه تبدیل بنادر ماهیگیری به کانون‌های فعال اقتصادی و خود اتکایی آنها، از سیاست‌های اولویت دار سازمان شیلات ایران است، بیان داشت: علاوه بر مدیریت بنادر ماهیگیری در حوزه احداث، اعتبارات دولتی فقط صرف ایجاد زیرساخت‎‌ها مانند موج شکن، اسکله، لایروبی و تامین امکانات زیر‌بنایی مانند برق، آب و راه دسترسی می‌شود.

 مدیر کل توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: سایر امکانات مورد نیاز بنادر از قبیل امکانات پشتیبانی صید و صیادی در پسکرانه این تأسیسات دریایی، توسط سرمایه گذاران غیر‌دولتی ایجاد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، نتایج به دست آمده طی سال‌های اخیر حاکی از آن است که واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بسیار نتیجه بخش بوده است و دستاورد‌های مهمی را به همراه داشته است؛ افزایش و تنوع خدمات دهی در بنادر صیادی مهمترین دستاورد واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران قرارداد تمامی بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تا‌کنون تمدید کرده است، اظهار داشت: با وجود واگذاری مدیریت این بنادر به بخش خصوصی، نقش نظارتی سازمان شیلات ایران همچنان محفوظ مانده است.

مدیر کل توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه بیانات خود با اشاره به اینکه نتایج بررسی‌های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است، عنوان کرد: امید می‌رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقاء دهد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، گفت: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران، افزایش اشتغال‌زایی را نیز به همراه داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار