۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

خلیج فارس برای تردد‌های دریایی نامساعد می‌شود

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از هشدار سطح نارنجی دریایی خبر داد و گفت: خلیج فارس در اواخر هفته جاری برای تردد‌های دریایی نامساعد می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۲۲

خلیج فارس برای تردد‌های دریایی نامساعد می‌شود


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با بیان اینکه تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواج شدن خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داده می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی شده در این مدت سرعت وزش باد‌های شمال غربی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه اثر وضعیت هشدار دریایی سطح نارنجی سواحل، فراساحل شمالی، مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه نسبت به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.
خسروی گفت: توصیه می‎‌شود دریانوردان از تردد‌های دریایی خودداری و جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم پیش‌بینی کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا انتظار افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار