روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

خط کشتیرانی بندر سیبه عراق - آبادان به صورت آزمایشی فعال می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر اعلام وزارت امور خارجه با تکمیل مجوز‌های ملی و بین‌المللی خط کشتیرانی بندر سیبه عراق به آبادان به زودی به صورت آزمایشی فعال خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۸

خط کشتیرانی بندر سیبه عراق - آبادان به صورت آزمایشی فعال می‌شود


به گزارش خبرنگار مانا، سیدمحمد مولوی در گفتگوی رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای فعال‌سازی خط آبی بین آبادان و کشور عراق افزود: فعالیت خط کشتیرانی بین این دو بندر، نوید بخش توسعه تجارت و توریست بین دو کشور ایران و عراق و استان‌های خوزستان و بصره است.

وی با بیان اینکه بنابر اعلام وزارت امور خارجه طرف عراقی ۹۵ درصد پیش‌بینی‌های لازم برای افتتاح آزمایشی این خط کشتیرانی را انجام داده است افزود: راه‌اندازی این خط آبی می‌تواند باعث رونق تجارت و صنعت گردشگری به خصوص گردشگری سلامت استان با محوریت آبادان و خرمشهر شود.

مولوی با اشاره به اینکه فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه عراق تنها هفت دقیقه است گفت: توسعه و رونق تجارت آبی و جابه‌جایی مسافر و بار از طریق این خط آبی موجب تحول در اقتصاد این دو شهر بندری خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح این خط کشتیرانی می‌تواند در کنار مرز بین‌المللی و زمینی شلمچه تسهیل در فرآیند عزیمت زائران عتبات عالیات به عراق باشد.

خرداد ماه گذشته جمعی از مسئولان منطقه از جمله مدیر بنادر و دریانوردی آبادان، نمایندۀ مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه آبادان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در سفر به بندر بصره عراق، آخرین روند تکمیل زیرساخت‌های بندر سیبه عراق را برای برقراری ارتباط دریایی با بندر آبادان بررسی کردند.

بنادر آبادان و خرمشهر با بنادر عراقی بصره و ابوالخصیب دارای خط کشتیرانی هستند.

بنادر جنوبی عراقی به جز بندر ام‌القصر که در محدوده خور عبدالله واقع شده است و همچنین بنادر خرمشهر، آبادان و اروندکنار از طریق آبراه اروندرود به آب‌های آزاد و خلیج فارس راه دارند.

بازگشایی خطوط کشتیرانی بین بنادر خوزستان و بنادر جنوبی عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق عملیاتی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار