روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

آغاز تدوین نخستین اطلس گردشگری دریایی کشور در هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از تهیه اطلس گردشگری دریایی هرمزگان به عنوان نخستین اطلس توریسم دریایی کشور خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون در قالب یک همکاری فرابخشی میان ارگان‌های مرتبط با توریسم دریایی در دست تهیه است.
کد خبر: ۹۶۲۰۳

آغاز تدوین نخستین اطلس گردشگری دریایی کشور در هرمزگان

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان هرمزگان در زمینه توریسم دریایی، سال گذشته عنوان «میزان ملی گردشگری دریایی» از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هرمزگان اختصاص یافت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان عنوان کرد: به فراخور اعلام این عنوان مهم به استان هرمزگان، تهیه اطلس گردشگری دریایی هرمزگان جهت برنامه ریزی برای توسعه هر‌چه بیشتر این صنعت در دستور کار استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که اطلس توریسم دریایی کشور در هرمزگان در حال تهیه و تدوین است، بیان داشت: پروژه اطلس گردشگری دریایی هرمزگان هم اکنون در قالب یک همکاری فرابخشی میان ارگان‌های مرتبط با توریسم دریایی در دست تهیه است.

محسنی عنوان کرد: با تدوین این اطلس و مشخص شدن تمام نقاط و ظرفیت‌های توریسم دریایی و ساحلی استان، امکان انجام برنامه ریزی صحیح جهت ایجاد زیرساخت‌های گرشگری و نیز اختصاص مکان‌های مشخص به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد انواع امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در طول نوار ساحلی، داخل دریا و نیز جزایر فراهم خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان هرمزگان یادآور شد: همچنین امکان تسهیل در صدور مجوزها، رفع خلاء‌های قانونی، امکان آموزش صحیح جامعۀ محلی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران از دیگر مزایای تدوین اطلس جامع توریسم دریایی هرمزگان است.

وی یکی دیگر از مهمترین مزایای تهیه اطلس مذکور را اجرای طرح‌های توریستی در هرمزگان متناسب با حفاظت محیط زیست و جلوگیری از هرگونه تخریب سواحل و آسیب‌های زیست محیطی خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، به منظور تدوین بهترین و کاملترین اطلس جامع گردشگری دریایی هرمزگان ضمن همکاری فرابخشی در استان از تمام ظرفیت‌های علمی کشور و نیز ارگان‌های دریایی کشور بهره‌مند خواهیم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار