هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

فراخوان مشارکت در برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور

فراخوان مشارکت در برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: مصوبه دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی فرصت مناسبی را جهت مشارکت کارخانجات کشتی سازی در برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور فراهم نموده است و انجمن با تمام توان خود در راستای پیشبرد این برنامه تلاش خواهد نمود.
کد خبر: ۹۶۱۴۴

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، مطابق با تبصره ۱ مصوبه ۱ دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی، وزارت صمت موظف گردیده بر‌اساس فرصت ایجاد شده ناشی از تجمیع ظرفیت‌ها در برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور، نسبت به داخلی سازی و افزایش عمق ساخت داخل شناور‌ها اقدام نماید. شورای عالی صنایع دریایی از انجمن مهندسی دریایی ایران درخواست نموده قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور در این خصوص را معرفی نماید.  
رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در این خصوص، ضمن بیان اینکه توسعه اقتصاد دریا در نظام نامه کیفیت انجمن به عنوان اصلی‌ترین هدف راهبردی تعریف گردیده است، اظهار داشت: بالطبع، توسعه صنایع کشتی سازی به عنوان یکی از محور‌های اصلی اقتصاد دریا به صورت جدی مد نظر انجمن است.  
حسن رضا صفری بیان داشت: طی دهه‌های اخیر صنایع کشور از رشد تولید مناسبی برخوردار بوده اند. ولی صنایع کشتی‌سازی به دلیل نداشتن سفارش متناسب با ظرفیت‌ها نتوانسته‌اند هم ردیف با سایر صنایع کشور رشد تولید داشته باشند.
وی تاکید کرد: مصوبه دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی فرصت مناسبی را جهت مشارکت کارخانجات کشتی‌سازی در برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور فراهم نموده است و انجمن با تمام توان خود در راستای پیشبرد این برنامه تلاش خواهد نمود.  
بر‌اساس این گزارش، انجمن مهندسی دریایی ایران از کلیه کشتی سازان درخواست دارد به منظور ارزیابی کلی از توانمندی و میزان مشارکت در طرح نوسازی ناوگان فرم‌های ذیل را تکمیل و تا تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ از طریق ایمیل (info@iraname.com) به دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی ایران ارسال نمایند.
خاطرنشان می‌سازد، ظرفیت‌های ایجاد شده طیف وسیعی از ناوگان سنتی تا کشتی‌های پیشرفته مسافربری را شامل می‌گردند بنابراین، نسبت به مشارکت کلیه کارخانجات شناورسازی کشور در جذب بازار تأکید می‌گردد.
قابل ذکر است، فرم یاد شده از سه سر فصل اصلی قابلیت‌ها و توانمندیها، مشکلات و چالش‌ها و میزان مشارکت در طرح نوسازی ناوگان تشکیل گردیده است. انجمن مهندسی دریایی ایران در نظر دارد بر اساس تناسب میان مشارکت درخواستی با قابلیت‌ها و توانمندی‌ها نسبت به رفع مشکلات و چالش‌های پیشروی شرکت‌ها اقدام نماید.

دریافت فرم ارزیابی سازندگان کشتی

ارسال نظرات
آخرین اخبار