روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث مرکز ساخت و تعمیرات کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی

امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث مرکز ساخت و تعمیرات کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از امضای تفاهمنامه مرکز ساخت راه‌اندازی و تعمیرات کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی با یک شرکت خصوصی فعال در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶

به گزارش مانا، بعد از ظهر یکشنبه ۲۱ خرداد ماه حسین یونسی پس از امضای تفاهم‌نامه سرمایه گذاری احداث مرکز ساخت و تعمیرات کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: با توجه به تقاضای بسیار در راستای خرید و ساخت کشتی در دریای خزر و همچنین سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر نوسازی ناوگان تجاری در شمال کشور، این تفاهمنامه با شرکت دریا بندر ناب کیش به امضا رسید.

 وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه پس از فراخوان مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار با شرکتی دارای تجربه و صلاحیت منعقد شد، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید مطالعات فاز یک و دو پروژه انجام شود و پس از ارزیابی زیست محیطی و اخذ مجوز‌های لازم از محیط زیست، انعقاد قرارداد برای عملیات اجرایی این پروژه انجام خواهد شد.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه  سعی بر این داریم که در اسرع وقت و با کاهش بروکراسی‌های اداری این پروژه را زودتر آغاز کنیم، افزود: پنج هکتار زمین برای فاز نخست به پروژه اختصاص یافته است که برای توسعه آن در فاز دوم نیز مقدار بیشتری زمین در نظر گرفته شده است.

یونسی با اشاره به میزان اشتغال پایدار این پروژه، تصریح کرد: بر اساس طرح توجیهی اولیه، در فاز نخست حدود ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دائم پیش‌بینی شده است اما در ادامه پروژه نیز پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به دو برابر افزایش یابد و عدد نهایی اشتغال قطعاً بیش از این میزان است چرا‌که به صورت غیرمستقیم نیز شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند صنعت استان گیلان را متحول کند و کمبود و مشکلات کشتی های باری و ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی را در خزر جبران کند، ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان گیلان قول مساعدی برای همکاری در این زمینه داده است و احساس می شود در بحث اخذ مجوزهای زیست محیطی مشکل جدی وجود نداشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این صنعت در مجتمع بندری انزلی، آیا شاهد آلودگی های زیست محیطی خواهیم بود، عنوان داشت: کشتی سازی همانند صنایع پتروشیمی نیست و آلودگی خاصی در صنعت کشتی‌سازی وجود ندارد و حتی اندک آلودگی هم که ممکن است در اثر زنگ زدایی بدنه کشتی های تعمیری وجود داشته باشد نیز چاره اندیشی شده و طرح توجیهی برای آن وجود دارد تا هیچ آلودگی زیست محیطی در این مجتمع نداشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار