۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

بهبود ایمنی کشتی ­های تحت پرچم ایران بر اساس دو یادداشت تفاهم منطقه‌ای

بهبود ایمنی کشتی ­های تحت پرچم ایران بر اساس دو یادداشت تفاهم منطقه‌ای
مدیرکل امور دریایی از ارتقای موقعیت پرچم ایران، بر اساس دو یادداشت تفاهم پاریس و توکیو، خبر داد و آن را ​نشان­ دهنده بهبود وضعیت فنی و ایمنی ناوگان تجاری تحت پرچم متردد در بنادر آسیایی و اروپایی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۷۴

به گزارش مانا، مهدی فرمهینی فراهانی در همایش دو روزه افسران کنترل و بازرسی و ثبت کشتی ­ها و صدور گواهینامه­‌های دریایی، از ارتقای ایمنی کشتی­‌های تحت پرچم و بهبود وضعیت پرچم جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه‌های اطلاعاتی یادداشت تفاهم‌های منطقه‌ای پاریس و توکیو خبر داد.

بر پایه این گزارش، همایش افسران کنترل و بازرسی و ثبت کشتی‌­ها و صدور گواهینامه­‌های دریایی، به منظور بررسی فرآیند‌های کاری فی‌مابین در جهت ارتقای ایمنی شناوران تحت پرچم، افزایش هماهنگی واحد‌های متناظر و همچنین بروز رسانی دانش تخصصی افسران از قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

این در حالی است که برگزاری بازرسی‌های متمرکز در خصوص ایمنی شناوران مسافری و همچنین  همکاری نزدیک ادارات کنترل و بازرسی و ثبت کشتی‌ها و موسسات رده‌بندی در جهت ارتقای ایمنی شناوران مسافری، با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و شروع سفر‌های دریایی، در دستور کار اداره کل امور دریایی قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار