روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو جهت تحقق اهداف صنعت توریسم دریایی

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق برگزاری جلسات مختلف جهت تحقق اهداف صنعت توریسم دریایی در شمال و جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۲

همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو جهت تحقق اهداف صنعت توریسم دریایی

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات در حال انجام توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توسعه توریسم دریایی در شمال و جنوب کشور گفت: همانطور که پیش از این اعلام کرده بودیم با هدف ایجاد تعریف مشخص از توریسم دریایی سه میز تخصصی گردشگری دریایی در کشور تشکیل شده است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: آنچه در این میان به منظور پیشبرد اهداف میز‌های تخصصی گردشگری حائز اهمیت است به همکاری ارگان‌های مرتبط با دریا و ساحل مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های فرابخشی جهت توسعه توریسم دریایی در کشور، گفت: در این زمینه مذاکراتی با برخی از مهمترین ارگان‌های مرتبط با ساحل و دریا از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و وزارت نیرو صورت گرفته است.

به گفته فاطمی، مهمترین نتیجه به دنبال مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت به حل مسأله سوخت شناور‌های تفریحی مربوط می‌شود که در نهایت منجر به اختصاص سوخت یارانه‌های به شناور‌های تفریحی با اعلام موافقت این وزارتخانه شد.

وی خاطرنشان ساخت: با اعلام موافقت وزارت نفت و امضای تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی این امر مهم در راستای تسریع در رونق صنعت توریسم دریایی کشور تسریع شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفته‌های خود همچنین از انجام مذاکرات با وزارت نیرو، جهت بهره برداری گردشگری از دریاچه‌های پشت سد‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه وجود دریاچه‌های پشت سد‌ها و رودخانه‌های پرآب کشور از پتانسیل‌های بسیار مهمی در زمینه گردشگری آبی کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد:، اما آنچنان که شایسته است از این پتانسیل طی سال‌های گذشته بهره لازم گرفته نشده است.

به گفته فاطمی، با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز وزارت نیرو می‌توان از ظرفیت بالقوه دریاچه‌های پشت سد و رودخانه‌های کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف تفریحی، بیشترین بهره را برد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از رفع مشکلات و موانع محیط زیستی و منابع طبیعی از طریق برگزاری جلسات کمیته ملی طبیعت‌گردی با سازمان حفاظت محیط زیست جهت تسریع در صدور مجوز‌های لازم برای راه اندازی فرصت‌های سرمایه گذاری در زمینه توریسم دریایی و ساحلی خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری‌های فرابخشی بین ارگان‌های مرتبط با دریا و ساحل و مدیریت صحیح از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد جذب سرمایه گذاران بیشتری به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مرتبط با تفریحات دریایی و ساحلی در شمال و جنوب باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار