روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کمبود جدی نیروی متخصص دریایی

کمبود جدی نیروی متخصص دریایی
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در نیروی متخصص دریایی دچار کمبود جدی هستیم، گفت: این مسأله باید به صورت جدی تعیین تکلیف و کمبود‌ها مرتفع شود.
کد خبر: ۹۴۰۱۶

به گزارش مانا، نادر پسنده که به نمایندگی از معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در نیم سال اول ۱۴۰۱ سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: میزان لایروبی بنادر و آبراه های کشور طی شش ماهه نخست سال جاری معادل هفت میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲۱ متر مکعب بوده است. 

وی ادامه داد: کاهش تراز آب دریای خزر یک چالش جدی است و افزایش شدت رسوب گذاری در بنادر شمالی کشور یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم و در عین حال نیازمند ترغیب بخش خصوصی جهت تامین تجهیزات لایروبی هستیم. 

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مقابله با ۵۸ مورد سانحه آلودگی نفتی در دریا، عمدتاً در آب های استان بوشهر و هرمزگان و ناشی از خطوط لوله نفتی سکوها و شناورها، صورت گرفته است، اعلام کرد: همچنین در بخش جستجو و نجات دریایی طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۳ نفر ایرانی و غیر ایرانی با همکاری و هماهنگی مراکز SAR، نجات یافته اند.  

پسنده با اعلام اینکه یک هزار و ۹۶۸ نفر/آزمون در ستاد سازمان بنادر و دریانوردی و سه هزار و ۳۲۷ نفر/آزمون دریانوردی در بنادر کشور برگزار شده است، اظهار داشت: همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری ۴۹ هزار و ۹۹۸ گواهینامه شامل شناسنامه دریانوردی، گواهینامه شایستگی و مهارت و نیز گواهینامه جانبی، صادر شده است. 

همچنین مهدی‌‌ فرمهینی فراهانی، سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این همایش با اشاره به تدوین سند راهبردی عملیات هدایت، پهلودهی و جداسازی و خدمات پشتیبان دریایی شناورهای مشمول عملیات راهنمایی، گفت: برون سپاری خدمات ثبت کشتی ها و صدور گواهینامه های دریایی از دیگر مسائلی است که مدنظر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار