۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

توقیف ۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی موفق شدند در فروردین ماه امسال با توقیف ۱۷ فروند شناور تجاری و باری در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس، ۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توقیف و کشف کنند.
کد خبر: ۹۲۶۹۵

توقیف ۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی، تعقیب و توقف شناور‌های مشکوک به حمل کالای قاچاق در حوزه ماموریتی خود، موفق شدند یک هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع کولرگازی، یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، تلویزیون ال‌ای دی، جارو برقی و لوازم آشپزخانه، لاستیک و چای را کشف کنند.

وی گفت: کالا‌های مکشوفه قاچاق در بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس به خصوص امارات متحده عربی و به قصد عرضه در بازار‌های داخلی بارگیری شده بود، ولی با هوشیاری ماموران دریابانی، قاچاقچیان به هدف نامشروع خود نرسیدند.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه همگی کالا‌های مکشوفه قاچاق فاقد هرگونه اسناد گمرکی بودند افزود: در این ارتباط ۳۵ متهم به قاچاق کالا پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئول قانونی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارد.

سردار پاکبازبر تداوم برخورد با پدیده قاچاق در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس با هدف صیانت از تولید و اشتغال داخلی تاکید کرد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل در دهه‌های اخیرهمواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار