۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

مناطق ساحلی خوزستان در تیررس توفان گرد و خاک بیابان‌های جنوبی عراق

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اغلب مناطق ساحلی خوزستان از روز جمعه در تیررس توفان گرد و خاک بیابان‌های جنوبی عراق قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۲۳۳۸

مناطق ساحلی خوزستان در تیررس توفان گرد و خاک بیابان‌های جنوبی عراق

محمد سبزه زاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تصاویر دریافتی ماهواره‌ای، چشمه‌های گرد و خاک در مناطق جنوبی با وزش باد‌های شدید فعال شده و مناطق ساحلی خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی گفت: هوای اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان به علت وزش باد خاک آلوده است و این پدیده جوی سبب افزایش میزان آلاینده‌های جوی خواهد شد.

سبزه زاری با اعلام وضعیت نارنجی در شهر‌های ساحلی خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست به علت آلودگی هوا، در حد امکان از منازل خارج نشوند.    

وی همچنین به بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان شهر‌های ساحلی خوزستان توصیه کرد از تردد غیرضروری در فضای آزاد خودداری کنند و در صورت قرار گرفتن در فضای آزاد حتماً از ماسک استاندارد استفاده کنند.  

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر به علت کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

در سال جاری مناطق ساحلی خوزستان بار‌ها در معرض توفان گرد و خاک عراقی قرار گرفتند و زندگی عادی مردم با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار