۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
مدیر بنادر و دریا نوردی شهید باهنر اعلام کرد:

نوسازی ۴ باب انبار در بندر شهید باهنر و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از نوسازی چهار باب انبار مطابق با استانداردها و متدها به روز با کاهش حداکثری مصرف انرژی در بندر شهید باهنر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۴
 
نوسازی ۴ باب انبار  در بندر شهید باهنر و  صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی
"حمیدرضا محمدحسینی تختی" در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش به سزا و کارآمد انبار‌ها در زنجیرۀ تامین و انبارش کالا‌ها اظهار داشت: لزوم توجه به ایمنی و سلامت کالا در مدت انبارش و نیز تجهیز و استانداردسازی همواره مورد توجه بوده است.
وی گفت: از این رو نوسازی چهار باب انبار در بندر شهید باهنر با مساحت ۱۶ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسینی تختی اظهارداشت: نوسازی انبار‌های مذکور بر اساس نقشۀ راهی به انجام رسید که علاوه بر ارتقاء ظرفیت انبارش انوع کالا  اعم از فله و جنرال کارگو به میزان ۶۰ هزار تُن بتوان با  بهره‌گیری از متد‌های روز، صرفه جویی قابل توجهی از حیث حامل‌های انرژی  در آن صورت گیرد.
این مقام مسئول به لزوم تطبیق انبار‌ها با تکنولوژی روز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: طراحی ویژۀ این انبار‌ها به گونه‌ای است که در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی حاکم بر شهر بندرعباس در طول سال، امکان نگهداری انواع کالا‌ها با هرنوع شرایط دمایی در آن مهیا است.
وی ادامه داد: این انبار‌ها مجهز به سیستم‌های اعلام و اتفاء حریق شامل: شیلنگ‌های آب تحت فشار، خاموش کننده‌های متناسب با نوع کالاهاست که ملزومات مورد اشاره در اماکن مختلف و در دسترس و همچنین سیستم روشنایی با مصرف حداقل انرژی نیز در آن جانمایی شده است.
لازم به ذکر است بندر شهید باهنر دارای شش باب انبار فعال مسقف بوده که در مجموع قابلیت نگهداری ۹۰ هزار تُن کالا درآن فراهم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار