۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مرسک اولین کشتی با سوخت متانول را سفارش داد

خط کشتیرانی مرسک اولین کشتی کانتینری با سوخت متانول را به منظور دستیابی به کربن صفر درصد سفارش داد.
کد خبر: ۹۰۳۱۶
مرسک اولین کشتی با سوخت متانول را سفارش داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ موتور‌آلات این کشتی ۱۷۲ متری قرار است توسط پنج تولید کنندۀ موتور کشتی ساخته شود و مؤسسه رده بندی ABS نیز آن را تأیید خواهد کرد.

"Henriette Hallberg Thygesen" مدیر‌عامل شرکت AP Moller – Maersk در این زمینه گفت: این کشتی کانتینری در مسیر دستیابی به سوخت سازگار با محیط زیست پیشگام خواهد بود و تا زمان تحویل یعنی سال ۲۰۲۳ تجربه ارزشمندی را برای ساخت سایر کشتی‌های هم‌ردیف آن در اختیار جهانیان قرار خواهد داد.

وی افزود: توسعه و تکامل این کشتی چالش بزرگ دستیابی به سوخت کم‌کربن را حل خواهد کرد و این شرکت ضمن مشارکت با سازندگان و تولید کنندگان موتور یک پروسۀ طولانی مدت را رقم خواهد زد.

مدیر‌عامل AP Moller – Maersk در ادامه گفت: به منظور ایجاد زیر‌ساخت تولید آمونیاک سبز در اروپا تأسیسات تولید این نوع انرژی در ساحل غربی دانمارک نصب شده و قرار است به تولید آمونیاک در حد گسترده ادامه دهد.

وی گفت: برنامه ریزی در این ارتباط به گونه‌ای است که علاوه بر تامین نیاز‌های خطوط کشتیرانی دانمارک، قادریم آمونیاک سبز را به کشور‌های اروپایی صادر کنیم.

"Henriette Hallberg Thygesen" در ادامه یاد‌آور شد: همانگونه که اعلام شد اولین کشتی با سوخت آمونیاک سبز سفارش داده شده و خوشحالیم که اولین کشتی با کربن خنثی را در سال ۲۰۲۳ تحویل می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه آمونیاک سبز گزینۀ امیدوار‌کننده‌ای برای سوخت‌های دریایی است یاد‌آور شد: خوشبختانه سازندگان موتور کشتی نیز برای تولید موتور‌های سازگار با آمونیاک اعلام آمادگی کردند که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی در پایان گفت: بر‌اساس اعلام سازمان زیر‍ساخت‌های کپنهاگ (CIP) پروژۀ تولید آمونیاک سبز در دانمارک می‌تواند میزان CO۲ را سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تُن کاهش داده که معادل حذف آلودگی سالانه ۷۳۰ هزار اتومبیل به طور دائم از جاده‌هاست این تأسیسات برای تولید آمونیاک سبز در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار