روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

راه‌اندازی دوره‌های بین‌المللی آموزش غواصی صنعتی و تجاری در چابهار

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار از برگزاری دوره‌های بین المللی آموزش غواصی صنعتی و تجاری مبتنی بر استاندارد‌های روز دنیا  در چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۴

راه‌اندازی دوره‌های بین‌المللی آموزش غواصی صنعتی و تجاری در چابهار

محمد رضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه گردشگری طبیعی به ‌ویژه غواصی یکی از پتانسیل‌های بی‌نظیر چابهار محسوب می شود، اظهار داشت: اما غواصی فقط به غواصی تفریحی محدود نمی‌شود، بلکه سواحل مکران تبدیل به فرصتی برای غواصی صنعتی و تجاری و ایجاد اشتغال به‌ویژه برای بومیان شده است.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، عنوان کرد: به زودی دوره‌های آموزشی غواصی صنعتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در چابهار برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفته های خود، اذعان داشت: به این منظور تجهیزات لازم و نیروی متخصص جهت آموزش غواصی صنعتی در اختیار داریم.

 وی تاکید کرد: این طرح مورد حمایت و استقبال عضو هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار و ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای استان و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته است.

نایب پور خاطرنشان ساخت: این دوره تخصصی، فرصتی برای آموزش ‌و پرورش حرفه‌ای نیروهای بومی چابهار و افزایش توان اشتغال آنها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند نیروی غواص صنعتی جهت کار در زیرآب است، اذعان داشت: کار در زیر آب ظرفیت اشتغال بسیار خوبی در ایران دارد و به‌شدت به نیروهای غواص در پروژه‌های زیرآبی نیاز داریم.

نایب‌پور با پیش‌بینی اینکه در آینده بسیاری از نیروهای جوان در چابهار نیازمند دریافت این آموزش برای اشتغال در حرفه غواصی صنعتی باشند، تصریح می‌کند: افراد در غواصی صنعتی و تجاری به‌ قصد آموزش برای کار کردن در زیرآب تربیت می‌شوند‌.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار در غواصی صنعتی و تجاری فرد علاوه بر آموختن غواصی، چگونگی استفاده از ابزارآلات خاص برای کار در زیرآب را آموزش خواهد دید.

وی تصریح کرد: جوشکاری و برش‌کاری در زیرآب، مراقبت دائم از لوله‌های نفت و گاز کف دریا، تعویض لوله‌ها و... ازجمله مشاغلی به شمار می‌روند که نیازمند آموزش غواصی صنعتی و تجاری هستند.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: فرآیند غواصی صنعتی طیف بسیار گسترده و تخصصی به شمار می‌رود و دنیای غواصی و تکنیک‌های آن روزبه‌روز در حال پیشرفت و تکامل است.

نایب پور با اشاره به وجود مخازن نفت و گاز بزرگ و زیاد در ایران و همچنین کشف چند سال پیش مخزن نفت در سواحل مکران، یادآور شد: با توجه به کشف این مخزن نفت بزرگ و همچنین دیگر پتانسیل‌های این‌چنینی موجود در ایران، نیازمند نیروی کار برای زیرآب هستیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم آموزش‌های حرفه‌ای و درست مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی را به نیروهای کار ایرانی آموزش بدهیم، می‌توانند از این فرصت برای اشتغال استفاده کنند و این در حالی است که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های غواصی ایرانی، غواصان هندی را به کار گرفته‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار