۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

پیش بینی تولید ۶۰ تن میگو در سال ۱۴۰۰

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از پیش بینی تولید ۶۰ تن میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور طی سال ۱۴۰۰ و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در صنعت میگو خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۸۲
پیش بینی تولید ۶۰ تن میگو در سال ۱۴۰۰
 
حسین عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ شاهد تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در صنعت میگوی کشور باشیم.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از پیش بینی تولید ۶۰ تن میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور در سال آینده خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که امسال شاهد تولید ۴۹ هزار تن میگو در ۱۲ هکتار از مزارع میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با تولید ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن میگو در صدر تولید کنندگان امسال قرار داشت، تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن میگو به استان بوشهر و مابقی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان اختصاص داشته است.

وی اذعان داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا شک و تردید بخش خصوصی برای تولید میگو وجود داشت و صادرات نیز تحت تاثیر کرونا قرار داشت و به همین دلیل تولید میگو نسبت به پیش بینی‌های صورت گرفته کاهش داشت.

واگذاری ۶۵ هزار هکتار اراضی پرورش میگو به سرمایه گذاران

عبدالحی با اشاره به این تا کنون ۶۵ هزار هکتار اراضی پرورش میگو به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: بیشتر این اراضی در استان هرمزگان و بوشهر واگذار شده و مابقی در استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ هزار هکتار اراضی پرورش میگو در حال احداث است، یادآور دش: ۲۲ هزار هکتار اراضی پرورش میگو نیز در حال پیگیری و صدور مجوز است که امیدواریم به زودی به چرخه صنعت میگوی کشور اضافه شود.

افتتاح ۲ مرکز اصلاح نژاد میگو در سال ۱۴۰۰

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به شیوع بیماری لکۀ سفید در برخی از مزارع طی سال جاری، یادآور شد: با برداشت به موقع و تمهیدات لازم خوشبختانه امسال شاهد تلفات بسیار کمی بودیم.

وی همچنین از افتتاح دو مرکز اصلاح نژاد میگو در استان‌های جنوبی کشور در سال آینده خبر داد و بیان داشت: با افتتاح این دو مرکز و تولید مولدین اصلاح نژاد شده و عاری از بیماری خواهیم توانست تولید میگوی کشور را بیش از پیش افزایش دهیم.

عبدالحی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بدون وجود مشکلات ناشی از شیوع بیماری لکه سفید به پیش بینی‌های انجام شده در خصوص تولید میگو دست یابیم.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: از سوی دیگر امیدواریم با کنترل بیماری کرونا و رونق بازار صادرات شرایط برای توسعه هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار