۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

یگان حفاظت محیط زیست دریایی تشکیل می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی با همکاری سایر ارگان‌های دریایی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۹
یگان حفاظت محیط زیست دریایی تشکیل می‌شود
 
احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پهنه گسترده آب‌های خلیج فارس، دریای ‌عمان و خلیج فارس، حفاظت از محیط زیست دریایی مناطق مذکور بدون شک با حضور یگان حفاظت محیط زیست دریایی بهتر صورت خواهد گرفت.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: با ایجاد یگان حفاظت محیط زیست دریایی، قادر خواهیم بود علاوه بر شناسایی متخلفین نسبت به پایش‌های زیست محیطی در آب‌های کشورمان بهتر عمل کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به وسعت دریا‌های کشور و امکانات و منابع مالی محدود در سازمان محیط زیست در حال حاضر، این سازمان به تنهایی قادر به تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی خواهد بود.

لاهیجان زاده تصریح کرد: این امر مستلزم همکاری با سایر ارگان‌های دریایی دارای یگان حفاظت از جمله سازمان‌های شیلات و بنادر و دریانوردی است.

به گفته وی، می‌توان با همکاری سازمان‌های شیلات، بنادر و دریانوردی و محیط زیست، یگان مشترک حفاظت محیط زیست دریایی راه اندازی کرد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: به این ترتیب و با سرانجام رساندن این اقدام علاوه بر افزایش کیفی و کمی حفاظت‌های دریایی از بسیاری موازی کاری‌ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست عنوان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی یگان مشترک حفاظت از محیط زیست دریایی با همکاری‌های ارگان دریایی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار