هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

سه طرح بندری جاسک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه طرح بندری تا پایان سال جاری در بندر جاسک مورد بهربرداری قرارمی گیرد و اسکله بندرگاه چند منظوره سیریک با ۸۵ درصد پیشرفت همزمان با برنامه پیش بینی شده، در حال انجام است.
کد خبر: ۸۸۵۰۲
سه طرح بندری جاسک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
 
به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی ران در بازدید از طرح های در حال احداث حوزه دریایی و بندری جاسک و سیریک، اظهار داشت: علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای که در طرح جامع بندر جاسک پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود سه طرح بندری نیز هم اکنون در این بندر در حال انجام است که بر اساس  برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این طرح ها خواهیم بود.
وی افزود: پروژه های توسعه ای شامل، بازسازی و نوسازی ۵۰۰ متر اسکله بندر جاسک با اعتباری بالغ بر۱۶۰میلیارد ریال، احداث ساختمان مرجع دریایی با هدف ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی با هزینه ۶۵ میلیارد ریال و همچنین اجرای پروژه اطفاء حریق بندر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی اسکله در حال احداث سیریک، اظهار داشت: این اسکله از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴  متر و هزینه ای بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام  است.
وی پیشرفت فیزیکی اسکله شمع و عرشه سیریک را ۸۵ درصد و زمان بهره‌برداری از آن را نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این اسکله امکان پهلو‌گیری  همزمان دو فروند شناور با ظرفیت ۲۰۰۰ تن مهیا می شود.
محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای این پروژه، طرح اطفاء حریق این بندر در قالب طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ در‌صدی در حال اجرا است.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، برای اجرای طرح جامع اطفاء حریق بنادر شرق استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار