۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۸

مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در  بندر بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی در تشریح اهداف مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی و باتوجه به میزان شیوع بالا ایجاد آلودگی در بنادر و همچنین براساس توصیه‌های کنوانسیون‌ها سالانه دو تا سه مرحله مانورهای مقابله با آلودگی در بنادر این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا مانور مقابله با آلودگی نفتی با حضور تیم‌های مختلف در کانال دسترسی بندر بوشهر برگزار شد که براساس سناریوی تعیین شده تمامی تیم‌های حاضر با انجام دقیق وظایف خود مراحل مانور را با موفقیت به پایان رساندند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: براساس سناریو، طی پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر لکه‌های آلودگی نفتی مشاهده شد و طی اطلاع رسانی به مرکز، قایق مقابله با آلودگی جهت ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

وی عنوان کرد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم توسط یدکش یادگار به موقعیت اعزام و همچنین شناور جاشویی به‌عنوان شناور طناب‌گیر نیز برای انجام عملیات نیز به موقعیت  اعزام شد

خسروی اظهار داشت: باتوجه به جریان آب و به منظور محصور کردن آلودگی و جلوگیری از گسترش آن عملیات بوم‌اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی و پاک‌سازی انجام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: کلیه تیم‌های شرکت کننده، مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل‌ها و استاندارهای لازم با موفقیت به پایان رساندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار