روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

ساخت بزرگترین کشتی بیمارستانی با همکاری سوئد و چین

شرکت سوئدی Stena RoRo با همکاری کارخانه کشتی سازی Tianjin Xingang در شمال چین بزرگترین کشتی بیمارستانی را در دست ساخت دارد.
کد خبر: ۸۷۸۹۵
ساخت بزرگترین کشتی بیمارستانی با همکاری سوئد و چین

ساخت بزرگترین کشتی بیمارستانی با همکاری سوئد و چین
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی که در نوع خود بی‌نظیر و بزرگترین به‌شمار می‌رود، قرار است پس از آماده شدن در آفریقای جنوبی با پهلوگیری در بنادر مختلف نسبت به معالجۀ رایگان  بیماران اقدام کند.

بر اساس این گزارش این کشتی، فضایی برای ۹۵۰ نفر بیمار دارد که تمامی تجهیزات پزشکی و حتی مهد کودک برای کودکان در آن پیش‌بینی شده است.

"Per Westling" مدیر‌عامل شرکت Stena RoRo AB  که طراحی و سفارش آن را برعهده دارد در این زمینه گفت: در این کشتی که قرار است در سال ۲۰۲۱ مورد بهره برداری قرار گیرد تمامی خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی به فقیر‌ترین مردم جهان در آفریقای جنوبی ارائه می‌شود که در این ارتباط تا زمانی‌که شیوع کرونا ادامه داشته باشد یکی از کار‌های کادر درمانی معالجه چنین بیمارانی خواهد بود.

وی گفت: این کشتی با همکاری مؤسسه خیریه Mercy Ships  ساخته می‌شود و هدف ما گسترش و توسعۀ ساخت چنین شناور‌هایی است. کشتی به جرثقیل‌های بزرگی مجهز است تا بتواند کانتینر‌هایی که وسایل و تجهیزات پزشکی حمل می‌کند جابه‌جا کند.

وی در پایان گفت: برای ساخت چنین کشتی شرکت Stena RoRo چند سال برای طراحی و ساخت آن زحمات زیادی را متقبل شده است که در نهایت به کارخانۀ چینی سفارش داده شد.

شایان ذکر است شرکت Mercy Ships در سال ۲۰۰۷ اولین کشتی بیمارستانی را  در سایز کوچکتر ساخته و به مناطق فقیر جهان اعزام کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار