۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

طرح مقابله با آلودگی دریا در استان بوشهر تصویب و اجرا شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای مدیریت و پاسخگویی مطلوب‌تر در زمینۀ آلودگی‌های دریایی و اضطرار دریایی، نیاز است طرح جستجو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در این استان هر چه زودتر مصوب و برای اجرا به ارگان‎های متولی ابلاغ شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۶
طرح مقابله با آلودگی دریا در استان بوشهر تصویب و اجرا شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر با تاکید بر همکاری برای مقابله با آلودگی دریایی اظهار داشت: بدون شک با هم‌افزایی و استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‏‌های متولی پاسخگویی مناسب‏‌تری برای مقابله با آلودگی دریایی و اضطرار‌های دریایی ایجاد می‏‌شود.

وی بیان کرد: در سازمان جهانی دریانوردی دو کنواسیون در سال‏های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۶ مصوب شده است که یکی از آن‌ها کنواسیون جستجو و نجات دریایی و یکی نیز مقابله با آلودگی آب دریا است که ایران به عنوان کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی این کنوانسیون‏‌ها را پذیرفته است.

ارجمندزاده ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز این موارد به عنوان قانون تصویب و برای اجرا به ارگان‎های ذی‌ربط ارجاع داده شده است.

وی یادآور شد: براساس این قانون طرح ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا تهیه شد که به استناد آن طرح‏‌هایی نیز در سطح استان‏های ساحلی تهیه شد.

ارجمندزاده اظهار کرد: استان بوشهر نیز چندین سال است که این طرح‎ها را تهیه کرده، ولی تاکنون تائیدیه آن را دریافت نکرده است.

وی گفت: از آنجایی‌که این طرح می‌‏تواند کمک زیادی برای مقابله با بحران‎های دریایی و پاسخگویی به اضطرار کشتی‌ها باشد، لازم است این طرح استانی مصوب و اجرایی شود.

ارجمندزاده ادامه داد: از سال ۹۲ ادارۀ کل بنادر بوشهر چندین بار این طرح را ارائه کرده، ولی تاکنون موفق به دریافت مصوبه آن نشده است، با وجود اینکه استان بوشهر بیشترین میزان آلودگی و اضطرار‌های دریایی را دارد.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شش ماه گذشته ۷۵ مورد پاسخگویی به اضطرار دریایی را داشته است.

ارجمندزاده ادامه داد: استان بوشهر بیشترین میدان‏‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در حال نرمال روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‏‌های واقع در آب‏‌های استان بوشهراست و به طور متناوب نیز آلودگی‏‌ها در محدوده دریایی استان ایجاد می‏‌شود.

وی گفت: در این راستا طرح استانی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در زمینه جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی می‎تواند همکاری ارگان‌های ذی‌ربط را در زمینۀ پیشگیری از آلودگی و کمک به اضطرار‌های دریایی ارتقا دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار