۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
در سپتامبر ۲۰۲۰؛

روزگار بر وفق مراد مالکان تانکر نخواهد چرخید

روزگار بر وفق مراد مالکان تانکر نخواهد چرخید
به گفته مؤسسه تحقیقاتی Drewry در سپتامبر ۲۰۲۰، شاهد تقاضای پایین برای جذب تناژ و در نتیجه اُفت نرخ‌های کرایه حمل در بازار تانکر خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۵۹۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، Drewry در جدیدترین تحلیل ماهانه از بازار تانکر نوشت: مالکان بازار تانکر مجالی برای تنفس نخواهند یافت، چرا‌که تقاضای فصلی ضعیف نفت خام به معنای کاهش تقاضا برای جذب تناژ و در نتیجه استمرار سرکوب نرخ‌های کرایۀ حمل در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ تلقی می‌شود.

مالکان تانکر حمل نفت خام مجبور هستند منتظر این بمانند که بهبود تقاضا در فصل زمستان بتواند فتیلۀ نرخ کرایۀ حمل را بالا بکشد. اما از این نکته نیز نباید غافل ماند که علی‌رغم اینکه تقاضای جهانی نفت به طور فصلی در طول زمستان افزایش خواهد یافت، اما به طور چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پایین‌ترخواهد بود که این مسأله بهبود نرخ کرایۀ حمل را محدود می‌سازد.

شایان ذکراست: بر طبق آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، حجم تولید جهانی پالایشگاه از ۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز طی سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به ۷۷ میلیون بشکه در روز طی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه کمتر است.

در ادامه این گزارش هم‌چنین آمده است: علی‌رغم تحویل پایین شناور، ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد، چرا‌که نرخ‌های کرایۀ حمل ضعیف نتوانسته تاکنون به عنوان عامل محرکی برای ترغیب مالکان به اوراق تناژعمل کند و در نتیجه تنور بازار اوراق همچنان به سردی می‌گراید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار