روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

اتحاد استراتژیک ایران و عراق در گرو اتصال ریلی خرمشهر به بندر بصره

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اتحاد استراتژیک دو ملت ایران و عراق در گرو اتصال خط ریلی خرمشهر به بندر بصره است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۵۰۰
اتحاد استراتژیک ایران و عراق در گرو اتصال ریلی خرمشهر به بندر بصره
 
سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار مانا در اهواز افزود: خط آهن خرمشهر به نقطه صفر شلمچه به طول ۱۵ کیلومتر از سال‌ها پیش ساخته شده و ادامه این خط تا بصره به اراده مسئولان عراقی بستگی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با اتصال ریلی شلمچه به بصرۀ عراق، بندر امام نیز از طریق شبکه ریلی به بندر لاذقیه در سوریه و بنادر شرقی دریای مدیترانه متصل می‌شود.

رسولی تصریح کرد: اتصال خط آهن ایران وعراق از طریق خرمشهر به بندر بصره در تعمیق صلح و ثبات در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی اشاره به اهمیت پروژۀ ریلی بندرامام - شادگان - خرمشهر گفت: با اتصال ریلی شلمچه در ایران به بصره عراق به طول ۳۳ کیلومتر، بندر امام نیز از طریق شبکه ریلی به بندر لاذقیه در سوریه و دریای مدیترانه متصل می‌شود بنابراین این پروژه بسیار مهم است.

رسولی  افزود: افزایش مبادلات تجاری ایران و عراق و ترانزیت کالا به عراق از مزایای مهم خط آهن بندر امام - شادگان - خرمشهر است. ضمن آنکه فولاد بندر شادگان از طریق این خط ریلی به بندر امام متصل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار