۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

سربلندی سازمان بنادر و دریانوردی در برقراری امنیت غذایی کشور

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با شورای معاونین ادارۀ کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش‌های بی وقفه بنادر کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا و موفقیت در تخلیۀ کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی این شرایط دشوار را با سربلندی پشت سرگذاشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۱۵
سربلندی سازمان بنادر و دریانوردی در برقراری امنیت غذایی کشور
 
به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد در جریان بازدید از بندر امام، ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی، سرمایه گذاری و تعمیرات اساسی در سطح این مجتمع بندری از آخرین تحولات و پیشرفت‌های آنان مطلع  شد.

راستاد همچنین در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان شرکت کرد و در این نشست عملکرد، خدمات شاخص و چالش‌های پیش روی این اداره کل را در حوزه‌های امور بندری، سرمایه گذاری، دریایی، فنی و نگهداری، مهندسی و عمران و منابع انسانی را  بررسی کرد.

وی با اشاره به همت  والا و زحمات بی‌وقفه نیرو‌های عملیاتی در بنادر برای ارائه خدمات با کیفیت  و مناسب به کشتی‌های ورودی حامل کالا‌های اساسی که موجب افزایش امنیت غذایی کشور شد بیان داشت: در پی اظهار رضایت معاون اول رئیس جمهوری در خصوص عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی باید گفت که این سازمان از آزمون‌ها سربلند خارج شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر حفظ و مرمت از زیرساخت‌های موجود در بخش‌های مختلف بندر تأکید کرده و افزود: نگهداری و بهسازی این زیرساخت‌ها باید در اولویت قرار گیرد و سیاست گذاری‌های جدیدی در این خصوص تدوین شود.

راستاد در ادامه بر اقدام جهادی  برای تعمیر و احیای  زیرساخت و اماکن بندری تأکید و تصریح کرد: باید با تدوین برنامۀ جامعی در این زمینه منابع تازه‌ای برای احیا و نگهداری آن‌ها اختصاص داد.

همچنین در این نشست عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر لزوم بهره گیری از بستر‌های IT و ابزار‌های نرم افزاری برای شناسایی و شفاف‌سازی چالش‌های موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، توضیحاتی را درباره دو نرم‌افزار پایش  شناور‌ها که مراحل ورود تا خروج شناور‌ها را قابل رصد و پیگیری می‌کند و همچنین  نرم‌افزار پایش حمل درون محوطه‌ای کامیون با هدف رصد لحظه به لحظه حرکت کامیون‌های حاملِ بار از پای کشتی تا انبار ارائه کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام این دو نرم افزار را دستاورد کارشناسان توانمند داخلی عنوان کرد که با بهره گیری از آن‌ها بهره‌وری فعالیت‌های بندری و دریایی و رضایت مشتریان ارتقا خواهد یافت.

دریس همچنین ضمن ارائه دستاورد‌ها و خدمات قابل توجه مجتمع بندری امام، در بخش‌های عملیات بندری و دریایی، پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی برای رفع برخی از چالش‌ها در بخش‌های مختلف مطرح کرد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان  بنادر و دریانوردی ضمن استقبال از ابداعات و نوآوری‌های این اداره کل بنادر و دریانوری استان خوزستان در طراحی نرم افزار‌های مدیریتی، بر لزوم همکاری با فاوای سازمان بنادر و دریانوردی جهت بهره‌گیری و عملیاتی کردن کامل آن در سایر بنادر تأکید کرد.

راستاد همچنین با اشاره به اینکه موقعیت و شرایط لنگرگاه‌های خارجی و داخلی در بندر امام به نحوی است که کشتی‌های ورودی را نیازمند به تهیه آذوقه در این بندر می‌کند اظهار داشت: از این فرصت می‌توان برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی بهره برد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار