۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی صادرات از بندر امیر‌آباد در سال ۹۹

مدیر منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد از پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی صادرات از طریق این بندر به کشور‌های هدف طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۱۴
پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی صادرات از بندر امیر‌آباد در سال ۹۹
 
سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا از توسعه زیرساخت‌های بندر امیر‌آباد در سال جاری خبر داد و گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های در‌حال انجام طی سال ۹۹ شاهد افتتاح تعدادی از پروژه‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژۀ بندر امیرآباد خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد، ادامه داد: در حال حاضر نیز بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پُست اسکله از امکانات بسیار خوبی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است که امیدواریم با افزایش امکانات بیشتر شاهد توسعه بیش از پیش واردات و صادرات کالا از طریق بندر فعال شمالی کشور باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود از پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی صادرات از طریق این بندر به کشور‌های هدف طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گفتۀ این مقام مسئول در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد، با اشاره به اینکه سال گذشته با رشد ۷۷ درصدی صادرات در بندر امیر‌آباد به میزان حدود ۸۰۰ هزارتُن همراه بودیم، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود صادرات امسال حداقل به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن برسد.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه بیش از پیش صادرات به کیفیت محصولات صادراتی بستگی مستقیم دارد که امیدواریم تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی با توجه به این مهم و افزایش کیفیت محصولات خود باعث افزایش صادرات شوند.

رضوانی اذعان داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی هر‌چه بیشتر بتوانند همزمان با ارتقای کیفیت کالا‌های تجاری نسبت به توسعه روابط تجاری خود با کشور‌های حاشیۀ دریای خزر نیز اقدام کنند، شاهد افزایش بیشتر صادرات نیز خواهیم بود.

به گفته مدیر منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد، بیشترین محصولات صادراتی شامل مصالح ساختمانی، شیرآلات، کاشی، سرامیک، فولاد و میلگرد است که امیدواریم در آینده شاهد افزوده شدن مواد غذایی و مرکبات نیز به محصولات صادراتی به کشور‌های حاشیه دریای خزر باشیم.

این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد در ادامه گفته‌های خود در خصوص برنامه ریزی‌های این بندر شمالی کشور در زمینه واردات در سال ۹۹ نیز گفت: میزان واردات همواره به نیاز کشور به محصولات گوناگون بستگی دارد.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین محصولات وارداتی کشور همواره شامل انواع غلات به ویژه جو و ذرت است، بیان داشت: در سال گذشته شاهد واردات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تُن کالا به کشور از طریق بندر امیرآباد بودیم که این  میزان در مقایسه با سال ماقبل آن از رشد هشت درصدی برخوردار بود.

وی تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود واردات از طریق منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد در سال جاری حداقل به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تُن برسد.

مدیر منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد با اشاره به شیوع کرونا در کشور و سطح جهانی بیان داشت: تلاش کرده‌ایم این امر اثرات منفی بر فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر امیر‌آباد نداشته باشد و فعالیت‌های این بندر با حفظ موازین بهداشتی از ابتدای سال به طور منظم ادامه داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار