روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
معاون بندری و امور اقتصادی بندرامیرآباد گفت:

تخلیه بیش از ۷ میلیون تُن غلات در بندرامیرآباد

تخلیه بیش از ۷ میلیون تُن غلات در بندرامیرآباد
معاون بندری و امور اقتصادی بندر امیرآباد گفت: از سال ۹۶ تا کنون، ۷ میلیون تن غلات در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۸۵۳۲۵

به گزارش مانا، محمدصادق رنگ آور با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات بنادر شمالی کشور است، اظهار کرد: از میزان هفت میلیون تن غلات مورد اشاره، دو میلیون و ۴۳۶ هزار ۲۷۷ تن در سال ۹۶، دو میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۸۱ تن در سال ۹۷ و حدود دو میلیون تن در سال ۹۸ بوده است.
وی با اشاره به اینکه گروه غلات به طور میانگین سهم ۷۳ درصدی را در آمار تجمیعی تخلیه و بارگیری کالا در سه سال اخیر بندر امیر آباد دارا بوده است، تصریح کرد: در این راستا غلات از سال ۹۶ تا کنون با سهم به ترتیب ۷۶ ، ۷۷ و ۶۵ درصدی  از کل تخلیه و بارگیری کالا در جایگاه نخست عملیات بندر قرار دارد.
معاون بندری و امور اقتصادی بندرامیرآباد، جو، ذرت، ارزن، دانه های روغنی، سویا، کنجاله و گندم را از گروه غلاتی برشمرد که طی سه سال اخیر در بندر تخلیه شده که در این میان جو و ذرت با حدود شش میلیون ۵۰۰ هزار تن بیشترین سهم تخلیه را به خود اختصاص داده است.
رنگ آور در پایان با یادآوری اینکه میزان تخلیه روغن خوراکی نیز از سال ۹۶ تا کنون بیش از ۶۲۰ هزار تن بوده است ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های مدون و با در اختیار داشتن مدرن ترین تجهیزات، شاهد افزایش کم نظیر میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸ خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار