۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

آغاز مطالعات طرح ملی توسعه گردشگری در سواحل دریای خزر

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از تهیه طرح ملی توسعه گردشگری سواحل و جنگل‌های کشور خبر داد و گفت: عملیات مطالعاتی این پروژه با همکاری پژوهشکده گردشگری در سواحل شمالی کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۸۴۹۳۲
آغاز مطالعات طرح ملی توسعه گردشگری در سواحل دریای خزر
 
لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس تکلیف برنامه قانون ششم توسعه بند ب، ماده ۱۰۰، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف شده با همکاری سازمان برنامه و بودجه طرح توسعه گردشگری سواحل و جنگل‌ها را با تأکید بر سواحل مکران انجام دهد.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اهمیت و ضرورت تهیه طرح گردشگری سواحل و جنگل‌های کشور اذعان داشت: عملیات مطالعاتی این پروژه با همکاری پژوهشکده گردشگری آغاز شده است.

به گفته اژدری، بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام گروه مهندسین مشاور، عملیات مطالعاتی تهیه طرح ملی توسعه گردشگری سواحل و جنگل‌های کشور با تأکید بر سواحل مکران تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید


این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: در این پروژه طرح توسعه گردشگری جنگل‌های شمال، جنگل‌های زاگرس، سواحل دریای خزر، سواحل جنوبی خلیج فارس و مکران تهیه و تدوین خواهد شد.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تأکید کرد: پس از تهیه طرح توسعه گردشگری در سواحل و جنگل‌های مذکور، عملیات ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در این مناطق بر اساس طرحِ تهیه شده، انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: با اتمام فاز نخست مطالعات طرح توسعه گردشگری در سواحل و جنگل‌های کشور، عملیات اجرایی از اوایل سال آینده به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام خواهد شد.

اژدری یادآور شد: هم‌اکنون عملیات مطالعاتی طرح توسعه گردشگری در سواحل شمالی کشور به عنوان نخستین پروژه از طرح مذکور توسط پژوهشکده گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان اولویت نخست این طرح آغاز شده است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: بدون شک با تهیه طرح توسعه گردشگری در سواحل و جنگل‌های کشور، شاهد شکوفایی گردشگری در این مناطق به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری خواهیم بود.

به گفته وی، طرح ملی توسعه گردشگری سواحل و جنگل‌های کشور، علاوه بر رونق گردشگری داخلی، افزایش حضور گردشگران خارجی را نیز به دنبال خواهد داشت و به این ترتیب جوامع محلی نیز از سود اقتصادی که به دنبال ارزآوری گردشگران خارجی به همراه خواهد آمد، بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار امیدواری کرد: با اتمام مطالعات طرح توسعه ملی گردشگری در دریای خزر و آغاز عملیات اجرایی آن، شاهد تسریع در روند مطالعات در سایر سواحل و مناطق جنگلی کشور نیز باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار