۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

چرا احساس خوشبختی دریانوردان کشتی‌های کروز کاهش یافته است؟

چرا احساس خوشبختی دریانوردان کشتی‌های کروز کاهش یافته است؟
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که احساس خوشبختی در میان دریانوردان کشتی های کروز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۴۷۰۸

به گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان The Mission to Seafarers گزارشی از شاخص خوشبختی دریانوردان( Seafarers Happiness Index) را منتشر کرد، در این گزارش که نتایج نظرسنجی بر روی بیش از دو هزار دریانورد در سراسر صنعت دریایی جهان طی بازه زمانی سه ماهه ارائه داده شده است، حکایت از آن دارد که احساس خوشبختی درمیان دریانوردان روند نزولی را درپیش گرفته است. اکثر این دریانوردان کسانی بودند که بر روی کشتی های مسافربری و کروز کار می کردند.

این گزارش ادامه داد: از دلایل عمده کاهش احساس خوشبختی می توان به مباحثی چون تأخیر پرداخت دستمزدها، کاهش زمان مرخص برای رفتن به خشکی و استرس حجم کاری اشاره کرد.

این نظرسنجی مسائلی مانند اینکه چه قدر دریانوردان در بخش های مختلف کاری خود خوشحال هستند، سلامت فیزیکی و ذهنی آنها، رژیم غذایی، استراحت، حجم کاری، آموزش، مرخصی برای رفتن به خشکی و همچنین روابط در خانه و بر روی عرشه کشتی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. احساس خوشبختی از شماره یک تا 10 رتبه بندی شد.

یافته های اصلی

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده ازسوی The Mission to Seafarers، میانگین احساس خوشبختی دریانوردان از 6.31/10 به 6.27/10 کاهش یافته است.

دریانوردان کشتی های مسافربری و کروز میانگین احساس خوشبختی 5.3/10 را نشان دادند. این نسبت، 15 درصد کمتر از میانگین جهانی که درحال حاضر 6.27/10 است، به شمارمی آید. میانگین سطح خوشبختی برای کسانی که بر روی تانکرها، فله برها و کشتی های کانتینری کار می کنند،  6.3/10 گزارش شده که نزدیک به میانگین جهانی ارزیابی می شود.

درضمن نتایج نظرسنجی می گوید، دریانوردان بر روی کشتی‌های لایروب راضی ترین افراد هستند، البته تعداد پاسخ کنندگان به نظرسنجی که بر روی این نوع کشتی ها کار می کنند، پایین بوده است.

درادامه این گزارش همچنین آمده است: دریانوردانی که از کمترین سن برخوردار بودند، با میانگین حس خوشبختی 7.9/10 نشان دادند که شادترین افراد هستند. افزون براین دریانوردان در گروه سنی 25 الی 35 سال میانگین 5.8/10 را به ثبت رساندند و کسانی که بین رنج سنی 55 تا 65 سال قرار داشتند، به طورکلی سطح پایین تری از خوشبختی را احساس می کردند.

یکی ازمهمترین مسائلی که دراین نظرسنجی مطرح شد، این است که دریانوردان به اندازه کافی به مرخصی نمی‌روند و هنگامی هم که می‌روند امکانات و تسهیلات نمی تواند توقع وانتظارات آنها را برآورده کند. به واقع مرخصی برای بهزیستی ذهنی دریانوردان امری حیاتی و ضروری است، مرخصی زمانی را به آنها می‌دهد تا از کارهای روزمره فاصله گرفته و فرهنگ‌ها و محیط‌های مختلف را تجربه کنند.

این گزارش در پایان نوشت: دریانوردانی که فرصت رهایی از کارهای روزمره را پیدا نمی کنند، می توانند از فرسودگی ذهنی رنج ببرند و ممکن است خود و دیگران را به خطر بیندازند، چرا که فرسودگی برای ایمنی و امنیت قطعاً مضر و زیان آور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار