۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

صید ماهیان استخوانی دریایی خزر 44 درصد افزایش یافت

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: با اتمام صید ماهیان استخوانی دریای خزر که از ابتدای مهر ماه سال گذشته شروع شده بود در مجموع صید مجاز و غیر مجاز انجام شده 15 هزار و 866 تن ماهی صید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 44 درصدی برخوردار بود.
کد خبر: ۸۳۸۱۲

صید ماهیان استخوانی دریایی خزر 44 درصد افزایش یافت

مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال در مجموع استان های ساحلی دریای خزر 121 شرکت تعاونی صید پره فعالیت داشتند.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: با اتمام صید ماهیان استخوانی که از تاریخ 15 مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود در مجموع صید مجاز و غیرمجاز برآورد شده، 15 هزار و 866 انواع ماهیان استخوانی صید شد.

وی خاطرنشان ساخت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 44 درصدی برخوردار بوده است که نشان از افزایش ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر دارد.

وی اعلام کرد: از مجموع ماهیان صید شده، 10 هزار و 700 تن ماهی سفید و سه هزار و 700 تن کفال صید شده که صید این ماهیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با افزایش 48 درصدی و 56 درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: مابقی صید به صید سایر گونه ماهیان استخوانی دریای خزر اختصاص داشته است.

به گفته آخوندی، سهم استان مازندران از صید ماهیان استخوانی 58 درصد، سهم صیادان گیلانی 37 درصد و صیادان استان گلستان پنج درصد بوده است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: سرانه صید هر شرکت تعاونی صید پره نیز به طور میانگین 81 تن اعلام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه تاکید کرد: صید ماهیان استخوانی امسال پنج روز زودتر از صید سال گذشته آغاز شده که این امر در افزایش آمار ها دخیل است اما بدون شک تکثیر طبیعی و مصنوعی بچه ماهیان استخوانی طی سال های اخیر، نقش بسیار مهمی در بازسازی ذخایر این گونه ماهیان دریای خزر داشته است.

آخوندی، در ادامه گفته های خود به افزایش سطح آگاهی و دانش صیادان در بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر اشاره کرد و گفت: با تلاش انجام شده از سوی صیادان سه استان شمالی در تامین مولد طبیعی، هر ساله بین 25 تا 30 میلیون قطعه بچه ماهی توسط صیادان تولید شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از تکثیر مصنوعی سالانه 200 تا 300 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی توسط سازمان شیلات ایران و رهاسازی در دریای خزر در راستای بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی خبر داد.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: در دریای خزر بالغ بر 15 گونه ماهی استخوانی زیست می کنند که در این میان سه گونه ماهیان سفید، کفال و کپور بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی را در سه استان ساحلی به خود اختصاص می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار