۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

IMO به جنگ فساد دریایی می رود

سازمان جهانی دریانوردی شناسایی فساد دریایی را در برنامه کاری خود قرار داد.
کد خبر: ۸۳۵۰۹

IMO به جنگ فساد دریایی می رود

به گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان جهانی دریانوردی (IMO) این تصمیم را در آخرین اجلاس کمیته تسهیلات فساد دریایی کنوانسیون IMO FAL در پاسخ به درخواست  لیبریا، جزایر مارشال، نروژ، انگلستان  و ایالات متحده اعلام کرد.

برای اجرای این طرح اتاق بازرگانی بین الملل (ICS) با تعداد دیگری از سازمان های غیر دولتی (NGO) همکاری می کنند.

"Chris Oliver" مدیر عامل اتاق بین المللی حمل و نقل IMO در این زمینه گفت: ما آگاه هستیم که فساد در بخش دریا در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد. متاسفانه شیوه های فاسد می تواند باعث وقفه در عملیات کشتی ها شده و بر سلامت دریانوردان تاثیر گذار باشد.

وی یاد آور شد: بر اساس گزارش شبکه های ضد رشوه و فساد IMO که در سال 2011 تشکیل شده است تا کنون بیش از 28 هزار مورد رشوه و فساد دریایی گزارش شده است.

به گفته "Guy Platten"  دبیر کل اتاق بین المللی IMO فساد دریایی اعتماد به دولت ها را از بین برده و قرارداد اجتماعی را تضعیف و مانع سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این بخش می شود. به همین جهت IMO تصمیم گرفته است تا با فساد دریایی مقابله کند.

وی در پایان گفت: فساد دریایی علاوه بر اینکه مالکان کشتی و دریانوردان را تهدید می کند بلکه بر جوامع محلی و ساحل نشینان نیز تاثیر سوء بر جای می گذارد. به همین جهت IMO تصمیم  به شناسایی و جلوگیری از آن را عملی می سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار