معرفی کتاب:

بایندر

بایندر
کد خبر: ۸۳۵۰۴

کتاب " بایندر" مجموعه ای است ارزنده از زندگی نامه و دلاور مردی های شهید دریابان غلامعلی بایندر، که به قلم رضا جهان فر و دیباچه ای از  میر جلال الدین کزازی نگاشته شده و توسط انتشارات دفتر پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نداجا روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار مانا، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقدمه این کتاب آورده است نام برادران شهید غلامعلی و یدا... بایندر در تاریخ این مرز و بوم با درخشندگی خاصی مطرح است. دو برادری که به فاصله یک روز، یکی در شمال کشور در برابر اشغالگران شوروی و دیگری در جنوب در برابر مهاجمان استعمار انگلیسی به شهادت رسیدند.

این کتاب بر اساس اسناد و مدارک موجود، مصاحبه با همکاران و بازماندگان خانواده شهیدان غلامعلی و یدا... بایندر تدوین شده و به جنبه های تاریخی زمان اشغال، وقایع شهریور 1320، شهدای نیروی دریایی در آن دوران تاریخی و روایت هایی که از این دوران تاریخی به جا مانده است می پردازد.

مروری بر تاریخچه نیروی دریایی نوین ایران، نیروی دریایی ایران و حوادث شهریور 1320، یادی از شهدای نیروی دریایی ایران در جنگ جهانی دوم 1320، شهید دریابان غلامعلی بایندر، حماسه بایندر و نیروی دریایی به روایت دیگران فصل اول تا پنجم این کتاب 236 صفحه ای را تشکیل می دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار