۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

رشد 19 درصدی ورود گردشگران به سواحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از رشد 19 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سواحل دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۷۶

رشد 19 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سواحل عمان

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برگزاری جلسات ستاد خدمات تسهیلات سفر استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا بتوانیم خدمات مناسبی در ایام نوروز به گردشگران ورودی به استان ارائه دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در مجموع ایام نوروز امسال یک میلیون و 100 هزار نفر گردشگر به استان سیستان و بلوچستان وارد شدند.

وی ادامه داد: اکثر گردشگران ورودی به استان جهت بازدید از جاذبه های ساحلی و دریایی وارد نوار ساحلی عمان شدند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار اخذ شده میزان گردشگران ورودی در نوروز 98 به استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه از رشد 19 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: این در حالی است که میزان ورود گردشگران به استان سیستان و بلوچستان در نوروز گذشته با رشد 11 درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود حدود 700 اقامتگاه بوم گردی در سواحل عمان، اظهار داشت: وجود این اقامتگاه ها باعث شد تا بتوانیم به تمام گردشگران ورودی به سواحل عمان خدمات اقامتی ارائه دهیم.

وی اذعان داشت: علاوه بر اقامتگاه های بوم گردی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانسراها نیز خدمات مناسب اقامتی و پذیرایی به گردشگران ورودی به استان ارائه دادند.

جلال زایی عنوان کرد: همچنین در ایام نوروز با توجه به تکمیل شدن مکان های اقامتی در نظر گرفته شده برای گردشگران، از ظرفیت اقامت در مدارس استان نیز استفاده شد.

وی در ادامه گفته های خود، تاکید کرد: هر ساله در ایام نوروز شاهد برپایی کمپ های گردشگری در نوار ساحلی و نقاط مختلف استان توسط گردشگران نیز هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: گردشگران ورودی به سواحل عمان در ایام نوروز از انواع تفریحات دریایی که در کلوپ های ساحلی در نقاط مختلف سواحل دریای عمان ارائه می شد، بهره مند شدند.

وی همچنین در خصوص راه اندازی خط کشتیرانی چابهار- مسقط که قرار بود در نوروز 98 راه اندازی شود، اظهار داشت: تمام تلاش ها برای راه اندازی این خط کشتیرانی در ایام نوروز انجام شد اما مراحل اخذ مجوز مانع از این امر شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: این کشتی هم اکنون در بندر چابهار پهلو گرفته است که امید می رود با طی کردن مراحل اخذ مجوزهای لازم برای تردد این شناور در مسیر بندر چابهار – مسقط، اردیبهشت ماه شاهد راه اندازی این خط دریایی باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در راستای راه اندازی مجدد خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار- مسقط، سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور ایران ورود کرده است.

وی با بیان اینکه این کشتی ساخت کره جنوبی است و ظرفیت حمل 240 نفر مسافر را دارد، تاکید کرد: هزینه ساخت این کشتی 700 میلیارد ریال است که تمام این مبلغ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.

جلال زایی، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این خط کشتیرانی شاهد رونق توریسم دریایی در آب های دریای عمان باشیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار