روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

احداث سیل بند برای جلوگیری از ورود آب به آبادان

فرماندار آبادان از احداث سیل بند در محدوده هایی از بخش جنوبی تالاب شادگان برای جلوگیری از نفوذ آب به آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۸۳

احداث سیل بند برای جلوگیری از ورود آب تالاب شادگان به آبادان

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به افزایش آب تالاب شادگان و احتمال ورود سرریز آن به آبادان، یک سیل بند برای پیشگیری از پیشروی آب این تالاب به این شهر بندری احداث شده است.

وی گفت: بالا آمدن آب تالاب شادگان در جنوب آن، بخش هایی از جاده آبادان - ماهشهر را تهدید می کند ولی با این حال تردد در این محور ادامه دارد.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه ورود آب به تالاب شادگان از رودخانه های کارون و جراحی و چند کانال و مسیل فصلی ادامه دارد افزود: با تمهیدات و اقدام های انجام شده هم اکنون خطری جدی شهر آبادان را به لحاظ آبگرفتگی و سیلاب تهدید نمی کند.

موسوی با اشاره به افزایش بی سابقه آب رودخانه های اروندرود و بهمنشیر بیان کرد: دو سیل بند در بخش هایی از دو سوی ساحل رودخانه بهمنشیر به منظور جلوگیری از ورود آب به منازل مردم آبادان احداث شده است.

شایان ذکر است ورود سیلاب های رودخانه های کارون و جراحی به تالاب شادگان شرایط مناسبی برای بهبود شرایط زیست محیطی بوجود آورده است.

تالاب شادگان که حدود 450 هزار هکتار مساحت دارد در سال های اخیر به علت خشکسالی و تامین نشدن حقابه آن در شرایط بسیار نامناسبی قرار گرفته بود.

بر اساس برآورد سازمان حفاظ محیط زیست هم اکنون آبگیری این تالاب بین المللی به بیش از 85 درصد رسیده است.

با بهبود وضعیت زیست محیطی تالاب شادگان، روزانه گردشگران زیادی از سراسر کشور برای تماشای آن و بهره مندی از جاذبه های طبیعی به این تالاب می آیند.

پیش بینی شده با آغاز موج جدید بارندگی ها در کشور، بخشی زیادی از روان آب و سیلاب رودخانه های کارون و جراحی وارد تالاب شادگان شود.

هم اکنون دبی کارون از سه هزار متر مکعب در ثانیه نیز فراتر رفته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار