روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تجهیزات بندری را با استفاده از توان داخلی تامین می‌کنیم

تجهیزات بندری را با استفاده از توان داخلی تامین می‌کنیم
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیاده سازی نظام نوین مدیریت پروژه ها اولویت اول سازمان بنادر در حوزه تجهیزات و مهندسی است.
کد خبر: ۸۳۲۵۷
محمدرضا الهیار در گفتگو با خبرنگار مانا با برشمردن برخی دستاوردهای معاونت متبوعش در سازمان بنادر و دریانوردی در سال 97 به نصب و راه اندازی 12 دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی اشاره کرد و اظهار کرد: با این اقدام ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی از 3.5 میلیون TEU به 5.7 دهم میلیون TEU افزایش یافت.
وی دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوری در تجهیز و توسعه بنادر کشور در سال 97 را تحت فشار و محدودیت تحریم ها اعلام کرد و افزود: طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در بنادر کشور به ثمر رسیده که می توان به پروژه فاز 3 بندر شهید رجایی اشاره کرد.
الهیار وضعیت این پروژه ملی را رو به پیشرفت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که در بازه زمانی تعیین شده به بهره برداری کامل برسد.
وی از جمله موضوعات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال اجرای آن در سال جدید است را تمرکز بر نظام مدیریت دارایی ها اعلام کرد و تصریح کرد: در همین راستا برنامه ریزی و نقشه راهی تهیه و تنظیم شده است تا بتوانیم تجهیزات، ابنیه و تاسیسات را که در بنادر داریم و ثروت ملی محسوب می شوند را ضمن نگهداری بهتر به صورت بهینه تری مورد بهره برداری قرار دهیم.
به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی دیگر اولویت بسیار مهم این سازمان در سال 98 را پیاده سازی نظام نوین مدیریت پروژه ها است.
 وی در این زمینه خاطر نشان کرد: برای کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر پروژه ها نظام نوین مدیریت پروژه ها بر اساس استانداردهای بین المللی  به عنوان اولویت اول در بخش تجهیزات و مهندسی در دستور کار داریم.
الهیار بازه زمانی اجرای کامل این برنامه در تمام بخش های سازمان بنادر را سه و نیم سال ارزیابی کرد و گفت: قصد داریم با اجرای این برنامه ضمن کاهش هزینه های مالی مدت زمان اجرای پروژه را نیز به بهینه سازی کنیم.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر در سال 98 با توجه به محدودیت های تحریمی نیز تصریح کرد: تلاش ما در سازمان بنادر این است که با تکیه بر توان داخلی و همکاری با شرکت های دانش بنیان کشور تا حد امکان هر نوع قطعات و تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تهیه کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار