۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
چاه تور در اقیانوس آرام یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی است که آب اقیانوس آرام را می بلعد، در حالی که هیچ وقت پر نمی شود.
کد خبر: ۸۲۱۹۹

به گزارش مانا، چاه تور در منطقه کیپ پرپتوآ سنیک (Cape Perpetua Scenic) واقع شده است و مانند چاهی است که با سنگ های بازالتی تشکیل شده است. طبقه گفته گری هیز (Gary Hayes)، ناشر مجله کوست اکسپلورر، این ویژگی به احتمال زیاد به عنوان یک غار دریایی که توسط امواج فرو می ریزد، شناخته می شود. این غار آب را به درون می کشد، تا انتها می برد و در آخر مثل اسپری آب را به بیرون می فرستد و شاید در برخی مواقع به شکل موج به انتها برساند.

چاهی که آب اقیانوس آرام را مي بلعد+فیلم

اگر شکل دایره ای آن را در نظر نگیریم، این پدیده، با خیلی از پدیده های دیگری که در اطرافش هستند و کمی به آن شباهت دارند مانند Cook’s Chasm، فرقی ندارد. اما چیزی که اینجا باعث شده، چاه تور در اقیانوس آرام بسیار جذاب و عجیب شود، همین شکل و نزدیک بودن آن به ساحل است.

این جا در واقع یک گودال در وسط دریاست که در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام و در قسمت شمال غربی آن , درست در محل قرار گیری پرتگاهی با نام Perpetua  قرار دارد که در زمان مد که آب دریا به اندازه کافی بالاست آنقدر سحرانگیز و زیباست که مانند تله شیطان، شما را به سمت خود فرا می خواند، اما بازگشت از این گودال غیر ممکن است. بخصوص در فصل سرما و در زمان شدت جزر و مد، حتی اگر شناگر قابلی هم باشید باز هم این سیاه چال شکستتان خواهد داد.  

چاهی که آب اقیانوس آرام را مي بلعد+فیلم

شاید از دور که به این نقطه از اقیانوس آرام نگاه کنید خیلی چیز غیر عادی به نظرتان نرسد اما با برخورد اولین موج با ساحل متوجه یک صحنه ی سحر آمیز خواهید شد، صحنه ای که شاید نظیرش را در هیچ ساحل دیگری نتوان دید . کمی جلوتر که بروید می بینید با یک گودال در دل اقیانوس طرف هستید، گودالی به عمق ۲۰ فوت که در زمان برخورد امواج دریا می تواند آب اقیانوس را تا ارتفاعی برابر با ۲۴۰ متر بالاتر از سطح دریا به هوا پرتاب کند . این پرتاب آب به آسمان از فاصله ی ۱۱۰ کیلومتری خط ساحلی اورگان و ۶۰ کیلومتر دورتر از ساحل در روز روشن قابل رویت است . این ها هستند که این جا را سحر آمیز می کنند .

چاهی که آب اقیانوس آرام را مي بلعد+فیلم

تعداد بازدید : 1600
ارسال نظرات