روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

ساخت اسکله تفریحی رگبه در تالاب بین المللی شادگان

ساخت اسکله تفریحی رگبه در تالاب بین المللی شادگان
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان از ساخت اسکله جدید تفریحی در روستای رگبه با اعتبار 550 میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۸۶

عبدالله آلبوخنفر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری تالاب بین المللی شادگان، ساخت اسکله تفریحی در روستای رگبه در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، بیان داشت: به همین منظور از محل اعتبارات توسعه  و ساماندهی اسکله های گردشگری تالاب، مبلغ 550 میلیون ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به زودی عملیات ایجاد این اسکله تفریحی در رگبه از سوی  پیمانکار مربوطه آغاز خواهد شد.
آلبوخنفر اعلام کرد: در حال حاضر اسکله تفریحی در روستای صراخیه به گردشگران ورودی به تالاب خدمات رسانی می کند که امیداست با راه اندازی اسکله رگبه و افزایش خدمات رسانی توریسم تالاب بین المللی شادگان رونق بیشتری گیرد.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان ، اذعان داشت:  در حال حاضر 100 فروند قایق تفریحی در روستاهای صراخیه و رگبه به گردشگران خدمات گشت زنی در تالاب را ارائه می دهند.
به گفته این مقام مسئول در شهرستان شادگان، این قایق های تفریحی با نظارت مستقیم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان  فعالیت می کنند.
وی بر ضرورت ارائه گشت های حرفه ای در تالاب تاکید کرد و گفت: هر ساله کلاس های آموزشی ویژه قایقداران تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان با هدف افزایش ایمنی و نیز برخورد مناسب قایقداران با گردشگران ورودی به تالاب برگزار می شود.
آلبوخنفر تاکید کرد: قصد داریم به منظور توسعه هر چه بیشتر توریسم تالاب بین المللی شادگان، زیرساختهای گردشگری در این منطقه را افزایش دهیم.
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شادگان همچنین از ایجاد 30 آلاچیق گردشگری در قسمت های مختلف روستای صراخیه و داخل تالاب  برای ایجاد فضایی جهت  استراحت گردشگران ورودی به تالاب به عنوان یکی از زیرساختهای ایجاد شده در راستای توسعه توریسم  تالاب خبر داد.
وی در ادامه گفته های خود همچنین  از ساماندهی وضعیت محوطه اطراف تالاب بین المللی شادگان خبر داد و گفت: در این محوطه مکان مناسب برای پارکینگ و نیز محل فروش صنایع دستی، سوغات و غذای محلی در نظر گرفته شده است.
به گفته این مقام مسئول در شهرستان شادگان،  خرما، صنایع‌دستی، حصیر، شیرینی‌جات محلی و عرق طارونه ازجمله سوغات اصلی شادگان محسوب می شود.
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان  در ادامه از حضور دو متقاضی سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت هتل در شادگان خبر داد و بیان داشت: امید است به زودی عملیات ساخت این هتل ها در شادگان آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان شادگان با وجود جاذبه بین المللی تالاب شادگان فاقد هتل و مکان اقامتی مناسب است، اظهار امیدواری کرد: با ساخت هتل در این شهرستان شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم در این منطقه باشیم.
آلبوخنفر به رونق سالانه توریسم در تالاب بین المللی شادگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هنوز توریسم تالاب بین المللی شادگان در سطح ملی و بین المللی ناشناخته است.
وی تاکید کرد: افزایش سالانه ورود گردشگران به تالاب شادگان حاکی از معرفی این جاذبه مهم طبیعی کشور از طریق گردشگران داخلی و خارجی که به این تالاب سفر کرده اند، دارد.
این مقام مسئول در شهرستان شادگان از رونق ورود گردشگران خارجی به تالاب بین المللی شادگان خبر داد و بیان داشت: افزایش هر چه بیشتر ورود توریسم های خارجی، رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی، در ایام نوروز به فصل پیک گردشگری تالاب نیز محسوب می شود، شاهد ورود حجم عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی به تالاب بین المللی شادگان بودیم که امید می رود روند ورود گردشگران به تالاب در طول سال افزایش بیشتری یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار