۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

کارنامه درخشان اپراتوری دی پی ورلد در ۲۰۱۷

کارنامه درخشان  اپراتوری دی پی ورلد در ۲۰۱۷
ترمینال اپراتور دی پی ورلد خبر از نتایج مالی قوی برای سال ۲۰۱۷ داد، به طوری که درآمد و سود خالص به ترتیب رشد ۱۳ و ۱۵ درصد را به همراه داشتند.
کد خبر: ۸۰۱۸۱
به گزارش گروه بین الملل مانا جابجایی کانتینری خالص ترمینال اپراتور جهانی دی پی ورلد با رسیدن به ۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU رشد 10 درصدی را در سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش گذاشت. افزون بر این، جابجایی کانتینری ادغام شده (جابجایی در ترمینال‌های که دی پی ورلد سهام سهام مدیریتی و کنترلی را دارد) با رسیدن به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU رشد ۲۵ درصدی را به همراه داشت.
این گزارش ادامه داد: دی پی ورلد درآمد چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و رشد ۵۲.۴ درصد درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA را  کسب کرد.
این گزارش ادامه داد: بهبود جابجایی کانتینری در بندر جبل علی دبی و رشد تجارت در ترمینال بندری London Gateway به تقویت جابجایی ادغام شده کانتینری در خاورمیانه، اروپا و آفریقا کمک کرد، به گونه‌ای که در مناطق مذکور جابجایی کانتینری با رسیدن به ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار TEU رشد ۷.۶ درصد را به نمایش گذاشت.
رشد قوی جابجایی ۱۸.۸ درصد در منطقه استرالیا و آمریکا سبب افزایش ۱۵.۶ درصد درآمد شد، اگر چه جابجایی ارز خارجی در برزیل افت جزئی EBITDA را به همراه داشت.
یکی از مقامات دی پی ورلد در این باره گفت: عملکرد جابجایی کانتینری قوی به همراه جهش عملکرد مالی یکبار دیگر نشان داد که رویکرد اتخاذ پرتفولیوی متنوع با تمرکز بر بازار‌های با رشد سریع‌تر، رشد درآمدی بالاتری را عاید ما خواهد ساخت.
در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: دی پی ورلد بیش از یک میلیارد دلار را در سراسر پرتفولیوی جهانی خود سرمایه گذاری کرد و انتظار می رود ظرفیت ۸۸ میلیون TEU را به بیش از ۱۰۰ میلیون TEU در سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.
ناگفته نماند، ظرفیت در ترمینال‌ها جایی که دی پی ورلد سهام مدیریتی و کنترلی را در اختیار دارد، از ۴۲ میلیون TEU در سال ۲۰۱۶ به ۵۰ میلیون TEU در سال ۲۰۱۷ رساند.
لازم به ذکر است: در طول سال جاری میلادی، پیش بینی می‌شود دی پی ورلد حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار را بر روی پروژه‌های مدنظر صرف کند.
نقطه عطف  چشم گیر دی پی ورلد در سال ۲۰۱۷ میلادی ایجاد یک پلتفورم سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری با شراکت دولت هند بود که از اکتساب دارایی‌ها و توسعه پروژه در بنادر، حمل و نقل و بخش لجستیک حمایت خواهد کرد.
پلتفورم مذکور هم چنین از فعالیت‌های زنجیره عرضه ماورای زیرساختار بندری و ترمینال شامل کریدور‌های حمل ونقل، مناطق ویژه اقتصادی، ترمینال‌های کانتینری خشکی و زیرساختار لجستیکی مانند سردخانه حمایت خواهد کرد.
"سلطان احمد بین سیلمان" رئیس دی پی ورلد در این باره گفت: در تلاش برای گسترش تجارت هسته‌ای خود در بخش‌های بندری، دریایی، حمل و نقل و لجستیک با هدف متنوع سازی درآمد و اتصال مستقیم با مالکان کارگو هستیم، به طوریکه ناکارآمدی در تجارت از میان برداشته شود و کیفیت درآمد و بازگشت سود سرمایه بهبود یابد.
وی در ادامه افزود: انتظار می رود این روند ادامه پیدا کند، چنانچه به دنبال فرصت‌هایی در بخش تکمیلی در زنجیره تامین جهانی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و راه حل‌های داده‌ای برای فراهم کردن خدمات بهتر به مشتریان هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار