۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
در استان هرمزگان:

مسافران نوروزی با شناورهای تندرو جابه جا می شوند

مسافران نوروزی با شناورهای تندرو جابه جا می شوند
42 فروند شناور تندرو با 4200 صندلی آمادگی کامل دارند تا در مسیرهای بندرعباس به قشم، بندرعباس به هرمز و بندرعباس به درگهان و همچنین از جزیره قشم به جزیره لارک و هرمز مسافران نوروزی را جابه جا کنند.
کد خبر: ۸۰۱۵۷

مدیرعامل شرکت تعاونی شناورهای تندرو بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار مانا گفت: شناورهای مسافری بندرعباس آمادگی کامل دارند با ارائه خدمات مناسب سفر خوب و لذت بخشی را برای مسافران نوروزی انجام دهند.
اسحاق اصلاحی افزود: در حال حاضر 42 فروند شناور تندرو با 4200 صندلی آمادگی کامل دارند تا در مسیرهای بندرعباس به قشم، بندرعباس به هرمز و بندرعباس به درگهان و همچنین از جزیره قشم به جزیره لارک و جزیره هرمز مسافران نوروزی را جابه جا کنند.
وی تصریح کرد: این شناورها در هر سفر به صورت رفت و برگشت 11 هزار مسافر را جابه جا می کنند.
وی با بیان اینکه در نوروز سال 96 تعداد یک میلیون مسافر از بندرعباس به مسیر های مختلف جابه جا شده اند، گفت: پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش پیدا کند.
اصلاحی اقتصادی نبودن مسیرها را از جمله مشکلات شناورداران بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه علیرغم افزایش قیمت دلار و هزینه هایی که شناورداران باید به دلار پرداخت کنند نرخ کرایه شناورهای مسافری طی دو سال گذشته افزایش نداشته است.
وی افزود: درخواست مالکین شناورهای مسافری این است که افزایش نرخ کرایه در اولویت مسئولین مربوطه قرار گیرد تا مشکل مالی شناوردارن نیز حل شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی شناورهای تندرو بندرعباس با اشاره به مطابقت شناورهای مسافری با کلیه استانداردهای روز افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به طور مداوم بازرسی های لازم برای تطابق این شناورها با استانداردهای روز را انجام می دهد که در این زمینه چند فروند شناوری که فاقد قابلیت دریانوردی بوده اند از رده خارج شده اند.
وی با اشاره به فروش بلیت شناورهای مسافری به صورت اینترنتی خاطرنشان کرد:  به واسطه این امر نیازی به حضور مسافران برای تهیه بلیت در بندر نیست و چنانچه مسافران برای تهیه بلیت به بندر مراجعه کنند نیز باجه های تهیه بلیت به صورت اینترنتی در بندر وجود دارد.
اصلاحی با بیان اینکه بندرعباس تنها بندر کشور است که در طول سال و ایام نوروز با حجم بالای مسافران مواجه است،اظهار داشت: لازم است مسئولین نگاه ویژه ای به این بخش از حمل و نقل دریایی کشور داشته باشند و با فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه گردشگری دریایی گام های لازم را بردارند.
 
 
 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار